Hjälp - Fast i Innsbruck

Olof91

Ny medlem
Hjälp - Fast i Innsbruck
Behöver tips på hur man billigt kan ta sig hem från Innsbruck.

Min syrra bilade ner till Mayerhofen med en kompis. Kompisen körde då hon inte har körkort. Long story short, kompisen ligger på sjukhus minst 10 dagar till innan det blir SOS-flyg hem med en brusten njure, men min syster måste komma hem till Malmö-området så snart som möjligt. Flygen ligger på runt 5 000 kr. Någon som har något tips på hur man kan ta sig tillbaka till sverige billigare? Någon som ska bila hem, bussar?

Mycket tacksam för hjälp!

Hjälp - Fast i Innsbruck
Direkttåg till Zurich och flyg därifrån?. Snabbkollade och det finns b.la ett flyg imorgon för 1600 kr imorgon. (tyvärr 1 byte) Men ändå...

Hjälp - Fast i Innsbruck
Gäller 5000kr flygen från Innsbruck?

Transfer (typ dessa) eller tåg till München och sedan flyg därifrån? Brukar bli billigare än flyg från Innsbruck.

Hjälp - Fast i Innsbruck
Tåg till München. (Billigare än till Zürich) sedan tå till Köpenhamn kl 19 i kväll. Framme tidigt imorgon och kostar ca 800 kr..

Hjälp - Fast i Innsbruck
Ja eller tåg till Linz, sen nattåg till Hamburg ikväll. Sen till Köpenhamn efter det, ska själv åka det tåget. Är ganska säker att nattåget mellan Munchen och Köpenhamn inte finns längre iallafall.

Hjälp - Fast i Innsbruck
AnteeL sa:
Ja eller tåg till Linz, sen nattåg till Hamburg ikväll. Sen till Köpenhamn efter det, ska själv åka det tåget. Är ganska säker att nattåget mellan Munchen och Köpenhamn inte finns längre iallafall.
Åkte med det för 6 veckor sedan men fick byta en gång plus i Hamburg

Hjälp - Fast i Innsbruck
Mitfahrgelegenheit är billigt, men tveksamt om de har plats för skidor. Kan du ta dig till Memmingen går det att flyga till Skavsta för 300 (måndagar och onsdagar om jag inte minns fel), fast det är ju inte heller precis Malmö.

Tillbaka
Topp