Hjälp: Hur "säsongit" är Passo Tonale?

Hej!
Överväger att åka till Passo Tonale pga. jobberbjudande från februari till april. Har ni varit där och vad är era åsikter?
Finns det många säsongare? Är det mysigt? Hur är åkningen?
Själv vill jag ha en liten mysig by med trevlig snowboardåkning och några ställen att afterskia eller gå ut på (inget maxat). Är det bra idé att åka dit eller bör jag kolla på andra ställen?

Tack!!

Senast ändrad:
var där med min sambo i våras (hon hade inte åkt skidor på 10 år...) alldeles lagom för ändamålet, men att säsonga i den byn är nog rätt jäkla trist rent ut sagt. Inget fel på åkningen, har du tur-utrustning finns där massvis av trevliga åk.

men inge vidare matutbud eller afterski.

ytterst personligt men skulle nog kolla annat om jag vore du.

Tjena
Har jobbat där i 2 säsonger och jag skulle inte rekommendera det som säsongsort.

Pistskidåkningen blir man trött på rätt så snabbt men däremot så finns det hyfsat mycket offpist och det går att hitta ospårat långt efter snöfall , gillar man att tura så finns det ännu mer.

Afterskin är hästlängder efter Österrike och utelivet är näst intill obefintligt, inte ens på sportloven är det något drag.

Det är 90% barnfamiljer som åker dit.

Några skandinaviska säsongare fanns det inte när jag var där, det var bara reseledarna från Slopetrotter och Nortlander.

Vad är det för jobberbjudande du har fått om man får lov att fråga?

Tusen tack för svaren! Det var lite det jag fruktade, även om jag i första hand inte är ute efter något uteliv är det alltid trevligt med ett härligt gäng säsongare.

@lillishard Det är faktiskt extra-guidehjälp under högsäsong för Nortlander som det rörde sig om, som kom ivägen för befintliga planer för Cervinia. Men nu är det iaf. inte aktuellt med Passo Tonale längre!

Ok

@sema Blir det Cervinia nu istället då, skall dit och jobba v9 och har några dagar över för egen åkning och det hade varit trevligt med lite sällskap.

@sema
Jag skall jobba för en svensk resebyrå som heter ActiveSki, jag kommer ner onsdag v8 och mina gäster kommer ner på lördagen.

Tillbaka
Topp