Hjälp! kramp i foten.

skigirl91

Ny medlem
Hjälp! kramp i foten.
Hjälp! Jag får alltid kramp i min ena fot när jag åker skidor..
Jag hoppas det inte är mina pjäxor det är fel på... För säljaren sa att det skulle kännas tajt vid tårna när jag står rakt upp och att man flyttas bak lite när man böjer fram knäna.

Varför krampar det i min fot??? Och jag kan inte spänna ut pjäxorna mer heller för det är i det yttersta spännings läget. =/

Sen är jag lite osäker om det beror på mina skidstrumpor??? Efterssom mina pjäxor är hel fodrade ända till tårna.. Och att det kanske blir för varmt?

Tack för svar

Hjälp! kramp i foten.
Nu åker jag förvisso snowboard, men ofta haft samma problem och ett par formgjutna sulor har alltid hjälpt mig att bli av med krampen.

Hjälp! kramp i foten.
Ringostar sa:
Nu åker jag förvisso snowboard, men ofta haft samma problem och ett par formgjutna sulor har alltid hjälpt mig att bli av med krampen.
Gör samma sak med mina boots!
Det vanligaste är att pjäxan är för stor och du får kramp på grund av det.
om du inte vill ha kramp, prova spänna åt pjäxan ännu hårdare.

Hjälp! kramp i foten.
har du koll på hur dina fötter ser ut? har du hög hålfot? isåfall kan du få kramp när du spänner pjäxorna då foten får fel form när de sitter nere mot en platt sula

mitt tips är att gå och formgjuta en sula att ha i pjäxan, då avlastar du foten och krampen försvinner. (om det nu beror på detta alltså).

men det är mitt tips! Lycka till :)
/Jeppe

Hjälp! kramp i foten.
Ibland... men det är bara ibland så får jag skit ont när jag ska stoppa ner foten i pjäxan.. känns nästan som om hela foten ska brytas :S Undrar varför det gör så ibland.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp