Frizzelito
Medlem
Hjälp med brädköp! (är helt lost)
Hej! Jag tänkte köpa mig en ny snowboard till denna säsong. Problemet är att jag känner mig heelt lost och förstår ingenting av alla fackliga uttryck.. Så tänkte ber er om hjälp!
Info om mig:
Har åkt snowboard i säkert 8 år men började åka i park för drygt 2 år sen.
Jag är 1.80 lång o väger 85kg
Skostorlek: 41
Har sedan tidigare Bindningar - Burton Cartel L
Kan väll säga att jag åker 70% park och när jag inte är där åker jag mest mellan pister o leker. Blir väll "puder" åkning dom få gångerna man befinner sig i fjällen o de har snöat mycket.
Har hittils åkt på en Burton Seven från 07. Har trivts bra med den men har samtidigt ingenting att gemföra med. Har blivit insöad på att Capita O stepchild ska vara bra för mig men har ingen aning vart jag fått de ifrån ? :S
Är väldigt tacksam för tips o vad ni rekommenderar! Har försökt läsa mig fram genom andras inlägg men jag kan väll ärligt säga att jag inte förstår alla dessa nya hightech saker som finns..
Vad är rocket?
vad är camber?
Triple base?
Tack på förhand!!
Info om mig:
Har åkt snowboard i säkert 8 år men började åka i park för drygt 2 år sen.
Jag är 1.80 lång o väger 85kg
Skostorlek: 41
Har sedan tidigare Bindningar - Burton Cartel L
Kan väll säga att jag åker 70% park och när jag inte är där åker jag mest mellan pister o leker. Blir väll "puder" åkning dom få gångerna man befinner sig i fjällen o de har snöat mycket.
Har hittils åkt på en Burton Seven från 07. Har trivts bra med den men har samtidigt ingenting att gemföra med. Har blivit insöad på att Capita O stepchild ska vara bra för mig men har ingen aning vart jag fått de ifrån ? :S
Är väldigt tacksam för tips o vad ni rekommenderar! Har försökt läsa mig fram genom andras inlägg men jag kan väll ärligt säga att jag inte förstår alla dessa nya hightech saker som finns..
Vad är rocket?
vad är camber?
Triple base?
Tack på förhand!!
Senast ändrad: