Hjälp med bredden!

olay0

Ny medlem
Hjälp med bredden!
Kan man köra på en snowboard med 25.2 i bredden med 44-45 i skor? Jag kör inte så aggresivt alltså inte så mkt branta svart backar där man antagligen behöver de där extra mm:rarna när man svänger djupt...
duckstance kanke 15+ -6-9 ngt sådant.

bättre rubrik ? :d

Senast ändrad:
Hjälp med bredden!
Moste sega att rubriken inte e so kass, ligger ju i snowboarddelen so wtf...

Till frogan so er de ju bara till o testa.. har du snoat in dig po en breda so er de ju bara att testa den lengd du vill ha o passar den inte so er bara att ta den lengre.. *tada*

Hjälp med bredden!
Har 25,2 i midja på min bräda och bootsen är ett par 46'or (har 44 i skostorlek).

Är väldigt ny på snowboard med bara 6-7 åkdagar, åkt skidor tidigare. Ska du skära litegrann så tar kängorna i och det tycker jag är jävligt irriterande. Annars märker man inte så mycket om man "sladdar" sig ner för backarna eller håller till i parken. (vilket jag inte gör)

Kör med hyfsat stora vinklar på bindningarna och det blir nog en bräda med en midja på minst 26cm när jag uppdaterar. Åker mest i pisten men gärna utanför när det finns snö.

Hjälp med bredden!
njaa, jag tycker de skulle va för litet, dojerna ska lixom helst inte sticka ut alls lixom men de skulle va för brett för o jibba med, så du kanske borde ha, iaf 28 i bredd, minst, men jag åker inte så mycke bräda

Hjälp med bredden!
Nee kunde inte tro de, finns knappt ngra brädor med 28 i bredd! plus att jag har liksom 44 och kanske 45 om 44orna e för små och då undrar man, e inte detta en ganska vanlig storlek? + pluntsky kör du med en sådan bräda med sådana föttter då eller du bara gisssar?

Hjälp med bredden!
Har ett par Salomon F20 storlek 46 2/3 (29.5cm)
De är ganska små utvändigt har jag hört. Skulle kunna mäta storleken på dem utvändigt, säger kanske lite mer...

Hjälp med bredden!
Hej
F3LIIX: Jodu, dojjorna ska sticka ut på båda tå och hälsida, annars lär du ha svårt att lägga upp brädan på kant.
olay0: Den första tråden under Snowboardkategorin finner du Pinns råd för snowboardköp, där står lite riktlinjer för bredd. Själv använder jag en aningen smalare bräda än vad som ges för riktlinjer i den tråden.
Kolla gärna in följande sida http://www.vpas.fsnet.co.uk/rssFAQ/10701.html , där går de även in på att man ska kunna vinkla brädan så du kan få upp brädan upp till 60grader, de diskuterar brädvinkel mellan 30-60 grader där.

Ride on,

Hjälp med bredden!
jag kör på det och det funkar grymt bra!

setup:

burton CustomX 164
spec:
# Board Size:
# A. Running Length:
# B. Waist Width:
# C. Sidecut Depth:
# D. Sidecut Radius:
# E. Stance Width:
# F. Nose Width:
# G. Tail Width:
# Effective Edge:
# Stance Location:
# Weight Range:
#Binding Size:

# 164
# 1240 mm
# 250 mm
# 22.75 mm
# 8.46 m
# 530 mm
# 295.5 mm
# 295.5 mm
# 1285 mm
# Back 25 mm
# 150-200 lbs. /
68-91 kg.
# M/L

bind Burton Cartel storlek L

boots Burton ION strl 44

stance: brett cirk +23 & -12

peace..

Hjälp med bredden!
Hoppas "Steam" inte verkligen förespråkar både toe- och heel-drag på riktigt....för det SUUUUUGER!!! Det lättaste e ju att testa. Vill du svänga tightare än vad skorna gör det möjligt = byt bräda. Annars håller jag me "PlunTzkY" att d nog e lugnt...
Har själv BF, kör +15/-3 på en 26:a funkar kanon!!

Tillbaka
Topp