Hjälp med hjälm

Owetz

Ny medlem
Hjälp med hjälm
Ni ska få hjälpa mig med lite angående två st hjälmar. Giro Bad Lieutenant och RED Trace Shaun White. jag tycker själv att BL är klart snyggast och idag fick jag möjlighet att prova båda två. Jag tyckte att SW var lite skönare med mer vaddering och den gick ner mer i nacken vilket kan ge mer skydd? BL var också skön och satt bra men den går inte ner lika mycket i bak. Vilken skulle ni ha tagit? Berätta gärna om bra features om den hjälmen.

Kom inte med t.ex GIRO G10 för den är mycket bättre utan nu gäller det dessa två komponenter.

Senast ändrad:
Hjälp med hjälm
Det viktigaste är att man hittar en hjälm som man tycker sitter bra på huvudet. Båda hjälmarna är ju snygga så ta den du tycker sitter bäst! det är ju lättare att lyfta upp gogglesen på red hjälmen.

Hjälp med hjälm
Har tänkt på det med, men då kan man köra på den enkla lösningen att man helt enkelt drar upp hela skiten med hjälm och allt. Fungerar ganska bra det med men man ser ut som en utomjording i pannan ett litet tag efter bara. Har fått för mig att BL inte skyddar lika bra som SW, stämmer det?

Hjälp med hjälm
självklart ska du köpa den som sitter bäst! skärpning! skit i hur dom ser ut och var glad att du inte dör när du ramlar. för ramlar gör man.

Tillbaka
Topp