EDIT: förlåt mitt bidrag till trådvåltagande, jag har inget att säga om trådens subject ändå, min motivering till att det är ok hehe
Doughboy sa:
men det är en väldigt liten klick som ger dessa tips och det står ju alla andra helt fritt att komma med andra förslag.
Helt rätt naturligtvis, min poäng är som vanligt bara att den klicken kanske går lite väl hårt och självsäkert in i matchen vilket gör att andra kanske andas ut en gång och sen inte ens orkar nämna andra alternativ. Personligen efterfrågar jag en mer balanserad och faktuell rekommendation, och om man inte har fakta eller inte känner för att skriva fakta varje gång då skulle ju ordval som "personligen gillar/rekommenderar jag" istället för som ofta "produkt x är bäst" (detta refererar till laget som helhet, finnsnaturligtvis individuella avvikelser i vad/hur det skrivs).
Doughboy sa:
väldigt förvånade över att aldrig mer behöva söka upp en butik eller uthyrning för att försöka få tag på reservdelar.
... samma bindningar en hel säsong, 100-150 dagar, utan att behöva byta ut en enda del.
Uppenbarligen är jag på personlig mission att försvara Burton eftersom de enligt min mening ofta får oskäligt med kritik: min erfarenhet med runt 50 dagar åkning per Cartel bindning har hittills varit problemfritt (förutom modell 2010 och tidigare som hade kosmetiska problem). Som jag nämnt i samma sammahang tidigare så ser jag extremt mkt åkare i parkerna i österrike och schweiz på burton och vad jag hört är de flesta nöjda.
IngemarH79 sa:
Om burtons bindningar. Kolfiberbakkappor spricker och deras straps är nog sämst på marknaden, eller så kanske de har funktionen inbyggd att de klickar som tanklocket på en bil när de har gått någon säsong. Mina Flux har aldrig någonsin "kuggat över" på strapsen. Fluxs bindningar kan du i stort sett montera isär hela bindningen utan ett enda verktyg. Bindningen ger aldrig något punkttryck utan flexar skönt och är bekväma.
Men visst har du en poäng Delta, det kan vara dumt att köpa mer än man behöver. Jag kollade lite på bindningar igår och konstaterade att du får lägga 1800-2000 för ett par vettiga bindningar, är det då fel att lägga 2300 och få ett par riktigt bra bindningar som man kan utvecklas med?
Ok, kolfiber har jag aldrig haft så kan jag inte säga något om.
Strapsen och spännmekanismen är jag helnöjd med, så där har vi olika åsikter. För att återknyta till min kommentar ovan om europeiska nöjda parkåkare - kanns det är så att vissa märken funkar bättre i starkare kyla? utgående från att det är kallare i sverige och plasten blir hårdare om inte blandningen är mjukare som kanske i flux?
Var får du punkttryck av Burtonbindning, heelstrappen?
hmmm det är väl nice om man kan montera isär bindningen utan verktyg, så då är det väl en bra feature för dem som vill kunna göra det.
Pris håller jag med, det verkar som 170-180 euro får man en hel del för, men personligen verkar jag gilla bindningar som kostar runt 230 euro. Motsvarande i SEK efter grekisk och italiensk dagsform.