Hjälp mig! Import Company eller Sport-conrad?

ALonn

Ny medlem
vart ska jag köpa mina K2 Fujative?
På The Import Company (strax söder om sundsvall) eller på Sport-conrad? Vissa säger att jag ska stödja svenska företag andra säger att sport-conrad är bättre och seriösare...jag är öppen för förslag, priset är ju det samma!

Om priset är detsamma ser jag ingen anledning att handla från gamle Conrad. Köper du i din lokala butik får du ju servicen på köpet, om något oförutsett eller liknande skulle ske.

men det är inte så "lokalt" jag bor i Linköping men oandrasidan är ju frakten grattis...det jag tänker mest på är att folk säger att man kan få bättre bindningar för ee liten peng...

Stöd INTE The Import Company!! De är inget seriöst företag! De redovisar ingen moms och betalar inte skatt! De tjänar bara svarta pengar.

Jaha kanske borde förklara vad jag menade med mitt inlägg i den andra tråden.. jag menade inte att du skulle köpa av importcompany utan kanske av någon lokal skidaffär typ alpingaraget lr alpint men sen la jag till ;) .. vilket enligt mig visade att du kanske skulle ta det med en nypa salt... Men tydligen gick inte de fram... så den här gången säger jag bara:

KÖP DEM PÅ SPORT-CONRAD!!! och sen rekomenderar jag look px12 bindningarna...

Klart man har träffat en riktig tysk. De brukar stå på toppen av berget, mitt där man stiger av liften, med någon absurd mössa som bara en tysk kan ha. Så klart brölandes, pekande yvigt med staven vilket gör att de är nära att slå alla i huvudet som kommer åkandes förbi. Naturligtvis har de en fet guldring i ena örat, för det är ju hett.

Solglasögon är ju ett måste istället för googles, det är ju så mycket hetare, och ett färgglatt skidställ måste man ju ha.

Naturligtvis luktar deras andedräkt av öl, för kl är ju 10.00 å då har de ju redan klämt minst 6 st.

Men åter till ämnet: Conrad är en god människa. En bra serviceinriktad butik som varken jag eller mina bekanta har haft några problem med. Reklamtioner har gått smärtfritt, köpen har gått smärtfritt, allt har gått kanon.

Btw: Bor ju i Skåne så man har ju gjort sina tysklandstrippar, antagligen fler än de flesta, man måste ju älska landet, om inte annat för att spriten ligger under halva priset om man jämför med bolaget. Ett land med bra skatter helt enkelt. Detta är ju också anledningen till att man handlar skidor från herr Conrad, he offers a price noone else can!

Förutom företaget här ovan som har samma priser nästan hur nu det går ihop i Sverige. Är säkert svarta pengar. Men säger inget mer om S-C. Har skrivit en tråd om mina åsikter om det redan och varför man bör köpa skidorna i Sverige. Och inte utnyttja butikerna i Sthlm till det ändamålet i helgen för det ;)

//Hasse

Du är för kramgo du hasse. Vad jag påminna mig om har jag för mig att conrad trots allt är lite billigare. En annan sak, conrad känns som ett betydligt seriösare företag än the import company (conrad har ju trots allt en hel del markbutiker i bayern), och känns som det kommer finnas mycket längre än "the import company".

Tror på conrad. Bredare sortiment, större företag, säkrare köp.

Skulle aldrig utnyttja nån butik i sthlm, däremot hade jag tänkt mig att investera i lite prylar imorgon ;)

Får vi se legenden mute på winterjam? Är ju trots allt en världscup tävlign :)

Flashen sa:
Stöd INTE The Import Company!! De är inget seriöst företag! De redovisar ingen moms och betalar inte skatt! De tjänar bara svarta pengar.
Man skall nog vara lite försiktig med sånna yttranden så man inte åker på en summa av företaget...

ozthojvel: Jo jag skrev nästan samma pris oxå så;)

Ja jag fick någon sån där gästlista plats både till fredagen och lördagen i öltältet så jag dyker säkert upp, fast det är ju flera timmar kvar dit så. Och klart jag skall gå på WC på lördagen. Snpwboard är ju så sjukt mycket stilrenare i bigjump och så är ju Gränsen pojkarna där oxå så.

//Hasse

Ja det här med The Import Company begriper jag inte. Var importerar dom som gör att de kan hålla stil med Conrad, något som de andra svenska nätbutikerna inte kan?

Flashen sa:
Smuttskastning, eller har du det fakto bevis?

Tillbaka
Topp