Hjälp! Ostabil i luften!

Blidee

Medlem
Hjälp! Ostabil i luften!
hej, jag har ett problem. Varje gång jag kommer lite högre upp i luften än va man gör på de små "pisthoppen" så blir jag vinglig och börjar ofrivilligt sprattla med benen. Hur ska jag göra för att få bort det här? jag älskar att åka skidor och jag älskar att vara högt upp i luften men det är nått med det som inte vill sig riktigt. Hur ska jag göra?

/Blide

Hjälp! Ostabil i luften!
hmm, alltså än så länge har jag inte gjort några märkvärda "trick" i luften...jag vill gärna kunna hoppa stabilt innan jag ger mig på sånt. Jag är ingen jibber utan åker mest puder så jag vill kunna hoppa naturhoppen utan att göra tusen volter och 3 snurrar i varje luftfärd.

Hjälp! Ostabil i luften!
ha en stabil position när du lämnar kicken och titta på landningen när du är i luften.

Hjälp! Ostabil i luften!
tack så mycke för svaren. Får hoppas att det går bättre nu. Jag ska tänka mer på att hålla upp benen för det har jag nog inte gjort så mycke förut om jag tänker på det :P

Hjälp! Ostabil i luften!
Vad du än säger så är det nog lättare med en lätt grab tex. Safety än utan eftersom det drar ihop kroppen. Om du bara ska hoppa ner för nåt så kan du ju tänka på att dra upp knäna.

Hjälp! Ostabil i luften!
träna upp balansen på typ balansskiva. Kan ge bra balans i luften..

Hjälp! Ostabil i luften!
slappna av...eller spänn dig allt va du kan

bara sprattla inte, de som gör att du sprattlar är väll antagligen att du tror att du ska ramla.
åk stabilt ut från kicken och kolla landningen som nån ska och tänk på att du inte ska sprattla...då kan de nog funka

Hjälp! Ostabil i luften!
själv tycker jag att jag får bättre balans i luften om man trycker ifrån på kicken och kryper ihop lite. ta en safety. men det viktigaste är nog att inte dämpa uthoppet enligt mej.

Hjälp! Ostabil i luften!
Chamo_Blide sa:
hmm, alltså än så länge har jag inte gjort några märkvärda "trick" i luften...jag vill gärna kunna hoppa stabilt innan jag ger mig på sånt. Jag är ingen jibber utan åker mest puder så jag vill kunna hoppa naturhoppen utan att göra tusen volter och 3 snurrar i varje luftfärd.
jag skulle lätt vilja kunna göra tusen volter med tre snurrar i, då e man ju Nr.1

Hjälp! Ostabil i luften!
tack för alla svar. Alla varianter ska ut och testas så fort jag har kommit iväg på skidresa :)

Just nu sitter jag och kollar på skidfilmer dagarna i ändå och total skidabstinens råder!

/Blide

Hjälp! Ostabil i luften!
ugo sa:
Chamo_Blide sa:
jag skulle lätt vilja kunna göra tusen volter med tre snurrar i, då e man ju Nr.1
Ja för då får man vara med i OS och ha tighta fartdräkter och det är ju något som vi alla eftersträvar :)

Hjälp! Ostabil i luften!
prova att trycka ifrån i kicken och sedan dra upp knäna mot magen och titta mot landningen, försök hålla en stabil position..

de borde göra susen, många sträcker ut sig å gör spiken.. inte konstigt att de är svårt å hålla balansen då.. så gör dig så kompakt som möjligt!

Hjälp! Ostabil i luften!
Chamo_Blide sa:
KruxeliduX sa:
ta en liten grab ja lr kör en liten shiffty, då tänker man på de å glömer att vifta på ararna typ..
Hmm, skratta inte åt mig flickor och pojkar men jag måste fråga...vad är en shifty? :O
en shifty är samma sak som en TWIST som de hette back in the good ol' days, men håller kroppen rak men vrider benen 90 grader å höger sen vänster, eller ja bara höger eller bara vänster..

man twistar lite med benen alltså

Hjälp! Ostabil i luften!
fortsätt hoppa så vänjer du dig vid att flyga högt, så ska det förhoppningsvis försvinna inom dom 10 närmsta åren

Hjälp! Ostabil i luften!
Ignorera det faktum att du är i luften. Du kan till och med göra som störtloppsåkarna och dämpa hoppet för att få en jämn linje i luften till landningen. När du vant dig ska det inte vara några problem att sluta dämpa och börja skjuta ifrån.

Hjälp! Ostabil i luften!
Men det beror ju på vad det är för hopp, Kan ju var akick som fan, Då kan ju ingen vanlig människa hoppa bra, men om det är enn uppkört bigjump så är det ju inga problem, bara lyfta och parera vikten:P hade!

Hjälp! Ostabil i luften!
Tänka på allt som sagts redan och sen så har placeringen av binningen en stor roll också. Mittmonterat är stadigare i luften och i parken, men jobbigare i pisten.

Hjälp! Ostabil i luften!
jag tror att de som skulle hjälpa dig mest e att ta en safty och att försöka ha en stabil possition i inrunet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp