hjälp tack!

jarshild

Ny medlem
hjälp tack!
Hejb! Ja ska köpa nya skidor nu dåe. Ja kör park å liite offpist å e hyffsat bra.( Sätter flip å 3a mm). Ja är 84kg lång på längden och väger 189cm på tyngden. Då jag inte har alltför mycket pengar att spendera så har ja kollat på K2 Disorderly. Den verkar ju vara hyffsat styv och bra i övrigt. En grejj ja tänkte på va att den finns som max i 179 centimeters längd och eftersom ja e 189 så undrar jag ju om den inte e för kort? har iof inte så mycke emot en liite kortare skida men e 10 cm för mycke?
Sedan kommer jag till 2 andra grejjer oxå. Pjäxor å Bindningar.
Har ingen erfarenhet om detta så detta behöver ja hjälp med. Jag vill ju lixom ha ett par bra pjäxor å bindningar till ett inte alltför högt pris. Å dem ska ju isåfall sitta på disorderly skidan så förslag på vad som vore lämpligt tas gärna imot. Jag tar oxå gärna emot förslag på andra skidor oxå som skulle kunna vara ett alternativ till disorderly skidan.
Som ni ser behöver ja ju hjälp med en hel setup här då va, å ja lovar den som kommer med en bra lösning för mej som jag oxå tycker e bra bjuder ja på glass :)
Tack på förhand:)

hjälp tack!
Längden är ju just smaksak, tror inte någon kommer skratta åt dig direkt.
Pjäxor är svårt som bara den enligt mig iaf, har du problem med smalbenen lr något sådant lr funkar nästan vad som helst?

hjälp tack!
10cm kortare är väll ungefär vad ja ska köra på iår.. är 180 har 172 skiis, så de ska nog gå bra.. Dock så skulle jag vilja ha liite längre.. :P

Bindningar spelar väll inte så sjuukt stor roll, ja har rossignoll ngt 140 å dom funkar asbra..
Kolla runt på conrad så finner du nog ngt fint..

Pjäxor ä väll bara å dra tilll typ intersport å fråga... De viktigaste e väll attt dom sitter najs, ja kör med ettt par gammla pjäxor spom ja för 3 år sen köpte för 900 kronor,, å ja kör inge sämreför det..

hjälp tack!
själv väger jag 70kg och är 185cm lång. Men vafan, man kan säkert väga 189cm också, o vara 84kg lång, vad vet jag. hehehe

hjälp tack!
Klart man kan :) Men så man kan alltså smälla till på nån random sportaffärs pjäxa å samma sak me bindning? Men e de nån som har nån åsikt om Disorderly skidan? Inte hört så mycke om den förutom att den ska va hyffsat "bra"...

hjälp tack!
Vad det gäller pjäxor så är det inte bara att slänga på någon random skitpjäxa.

Gå till en riktig skidbutik med kunnig personal. Låt det ta tid att prova pjäxor, avsätt gärna en hel dag, eller fler, till pjäxköp. Prova många olika modeller och märken (eftersom du inte vet vad du behöver), prova alltihop igen. Tänk inte på priset när du ska köpa pjäxor, snåla inte, lägg lite tid och pengar på en gjiten sula och ev. bootfitting.

Pjäxorna är den viktigaste delen i utrustningen.

Senast ändrad:
hjälp tack!
k4rlsson sa:
K2 extreme. 185cm skulle jag köra på!
beställ från sportconrad för riktigt bra pris med bindning
K2 extreme görs inte i 185 cm. Längsta är 179 cm.

Men har du kollat på andra märken? Sport-conrad har sjukt bra priser på salomon skidor.

Tillbaka
Topp