Carl_Jacobsson
Ny medlem
hjälp?
Jag har åkt skidor två-tre veckor om året sedan jag var typ 4 och har en j`vligt fin teknik om jag får säga det själv
Nemen alltså jag åker snabbt o säkert. Ofta så kallat störtlopp ( har inte krockat ännu iaf =D ) Förra året hyrde jag "tävlingsskidor" av den tyngre styvare sorten med dämpare och kan inte byta tebax till de gamla. Prövade det under en dag, kändes alldeles för sladdrigt. Sen upptäckte jag den fantastiska känslan i stora hopp och har tänkt mig att börja trixa lite denna säsong. Saken är den att jag prövade lite förra året, typ spreadeagle eller vad den heter o ngn liten grab. Snurrarna gick det inge vidar mé. Även om De tunga skidorna jag hyrde var överlägsna allt annat jag tidigare åkt när det gäller hastighet o kontroll gick det lite för trögt att trixa med dem kändes det som. . Vill alltså gärna ha tips på hur jag ska göra med utrustning denna säsong. Kan tillägas att jag e 16 år och inte har tiotusentals kronor att lägga ut. Det är bäst att hyra dett år också va? Så kan jag köpa ngt som passar till nexta säsong..