hjälp?

hjälp?
Jag har åkt skidor två-tre veckor om året sedan jag var typ 4 och har en j`vligt fin teknik om jag får säga det själv ;) Nemen alltså jag åker snabbt o säkert. Ofta så kallat störtlopp ( har inte krockat ännu iaf =D ) Förra året hyrde jag "tävlingsskidor" av den tyngre styvare sorten med dämpare och kan inte byta tebax till de gamla. Prövade det under en dag, kändes alldeles för sladdrigt. Sen upptäckte jag den fantastiska känslan i stora hopp och har tänkt mig att börja trixa lite denna säsong. Saken är den att jag prövade lite förra året, typ spreadeagle eller vad den heter o ngn liten grab. Snurrarna gick det inge vidar mé. Även om De tunga skidorna jag hyrde var överlägsna allt annat jag tidigare åkt när det gäller hastighet o kontroll gick det lite för trögt att trixa med dem kändes det som. . Vill alltså gärna ha tips på hur jag ska göra med utrustning denna säsong. Kan tillägas att jag e 16 år och inte har tiotusentals kronor att lägga ut. Det är bäst att hyra dett år också va? Så kan jag köpa ngt som passar till nexta säsong..

hjälp?
Hallå! Det e nog bäst att du testar skidor så att du själv kan hitta din favorit, annars om alla säger att en viss skida är skit bra så kanske den inte passar just dig. Själv är jag också 16 och kör på den gångna säsongens 1080s (vita), kostade 4500:- med bindningar. Tycker att dom funkar skit bra. Längtar som ett as tills man får ta fram dom igen

//Chrille

hjälp?
Har jag fattat rätt? Du vill ha en fartstabil skida som du även kan jibba lite med?? stämmer?? Skulle absolut gå på någon utav Völkls nya twintip-modller ex. Völkl V-Ski Explosive. Eller V-Ski Pro.
Båda är grymt vridstyva (fartstabila) samtidigt som dom funkar att jibba runt i parkerna med. Mer allround kan det nog inte bli. Men det är inget att nöta kortsväng i... 1080 av årets modell kommer at bli för fladdrig (spaceframe) i höga farter..
Lycka till!
// Danne

hjälp?
Kommer du åka tre veckor nästa vinter ska du absolut köpa.
Hyran för 3 veckor är ungefär lika hög som priset för motsvarande produkt. Men du skall absolut prova olika skidor innan du köper.
Så hyr den första veckan och testa lite olika sen köp, antingen nytt eller begagnat.

Nästa säsong närmar sig, fan va gött det ska bli

Tillbaka
Topp