Hockey + Snowboard?

joanlinkan

Ny medlem
Hockey + Snowboard?
Hade inte en aning om vart jag skulle lägga tråden..
men är det någon som har erfarenhet av att ha spelat hockey och åkt snowboard/skidor under en säsong ?
Någon som i sånna fall har tips på klubbar där det finns möjlighet ?

Hockey + Snowboard?
ingen smart idée, spelar man hockey är de match varje helg och hinner inte med nått annat. Slutade förra sesongen pågrund av skador och nu har jag börjat åka skidor mer seriöst.

Hockey + Snowboard?
funkar inte så bra faktiskt, du missar många helger osv, precis som emil här ovanför säger, spelade själv hockey förut men det blev inte mycket åkning då, sen slutade jag och vips så åkte jag nästan varje helg, och det ledde till att jag sysselsätter mig med det typ hela tiden nu för tiden :) man måste typ välja

Hockey + Snowboard?
jag spelar ju nu men jag har ju inte så många matcher på helgerna mest vardagar men då missar ju kvällsåkningen då ibland... men i div3 så är de ju inte så seriöst så jag han nå med mä 40 typ skidagar...du hinner med kanske 40skidagar om du har tuuRrr!!!! men de är ju kul men det är ju ännå roligare och åka skidor!!!

Hockey + Snowboard?
jag spelar hockey i Borås HC och iår när jag kommer gå upp till J-18 kommer det troligtvis inte kunna kombineras med så mycket skidåkning. nån gång emellan åt kan jag kanske åka på helger o.s.v. men annars så är det 100% närvaro dom räknar med för att man överhuvudtaget ska ha en chans att få spela matcher.

Hockey + Snowboard?
Beror på vilken nivå du är på.
Järpen HC spelar i div.2 (tror jag). Ligger ju nära Åre.
Om du tittar i Schweiz/Österike så finns det en del ligor där nere. Där kan du säkert hitta något som går att kombinera vilken nivå du än är på.
Davos har tex. ett lag (Lirar dock i högsta ligan så är du inte åtminstonde Allsvensk klass kan det bli svårt att ta en plats).

Vill du lägga tonvikt på åkningen och kanske bara lira lite vid sidan av så har dom olika butikerna och restaurangerna egna lag som man kan vara med och lira med i Whistler.

Tillbaka
Topp