Hollow core skidor, flytta bindning?

Edvin-m

Ny medlem
Tja! Köpte nyligen ett par begagnade skidor, Atomic Sweet Daddy, med ett par år på nacken, det sitter ett par Dynafit TLT(?) bindningar monterade på men jag skulle behöva flytta dem lite för att passa mina mindre pjäxor(Dynafit TLT5).

Snackade med en kille på en ski-shop och han nämnde något om att det skulle vara ett par "hollow core" eller liknande, dvs inget trä eller skum i kärnan och att man då skulle vara väldigt försiktig att flytta bindningarna. Hälen sitter med 4 skruvar, ca 56 mm C-C från varandra. Skulle vilja flytta hälen 15mm fram, dvs kanterna på hålen kommer vara ca 11mm från varandra. Klarar skidorna det utan att jag riskerar att slita loss bindningarna? Väger 80 kg om det spelar någon roll.

Något annat man ska tänka på när man ska montera om hollow core skidor? Borrstorlek? Epoxi?

Du menar alltså att din skida består av topsheet, belag, stålkant och luft? Hur får du ihop det? Har varit densolite i suger daddy vet jag iaf, typ skum med stabilare.

somebody sa:
Du menar alltså att din skida består av topsheet, belag, stålkant och luft? Hur får du ihop det? Har varit densolite i suger daddy vet jag iaf, typ skum med stabilare.
Hey dude, don't blame it on me :P Var en kille på Sole i Cham som sa det. Jag är bara en simpel klättrare som försöker lära mig skidgrejen :D

Så då borde det bara vara att flytta på då!

Haha okej! Jag hade nog bara flyttat på den utan att tänka men skulle rekomendera dig att invänta mer svar eller söka runt lite på google.

Tillbaka
Topp