hopp i trädgården

CarlH

Ny medlem
hopp i trädgården
Har fått för mej att jag vill bygga ett hopp i trädgården, dessvärre finns det ingen backe där så jag måste skapa en på något sätt

Har för mej att det fanns nån tråd om det för ett tag sen men hittade den inte

Någon som har nån ide på hur man kan bygga sig en backe att ta fart från. Jag har ett garagetak som man kanske skulle kunna anvädna som på något sätt

Alla idéer är välkomna!!!

hopp i trädgården
använd garage taket..

själv använder jag balkongen i min lägenhet på 3 våningen. har en stor snöhög upp till den så står jag på räcket o droppar ner halva huset sen börjar snöhögen och sen har jag ett stort gap där jag jämt kraschar

hopp i trädgården
Karlstad är ju inte världens snörikaste stad så ja kan få det svårt att göra en hög som når upp till taket.
Nån som har nån bra lösning på det?

hopp i trädgården
Förra hösten byggde jag en ramp på min gamla gungställning.. Det funkade ganska bra faktiskt. :)

hopp i trädgården
grejen är att hade jag en backe utanför huset hade jag inte behöft fundera
nu har jag ju inte det så därför vill jag bygga en backe

hopp i trädgården
ett garage är ju vanligtvis inte allt för högt så det borde funka med en landningsramp av lastpallar eller nå som du lägger upp lite snö på

hopp i trädgården
varför inte tolka efter en buss, det vore mycket mer roligt :) eller så kör du i ett riktigt hopp, besök ekholmsnäs på lidingö ;)

hopp i trädgården
Förra vintern så hade jag en slags hmm vet inte riktigt hur jag ska säja men en som brygga fast det är ingen brygga.. men jag lutade iaf upp den mot garaget stapade upp lite last pallar på taket och skotta upp snö mot skivan där och ett hopp nere på marken, dock så fick man inte så mycket fart........

hopp i trädgården
Jag och mina polare hade en liten ramp förra året, den var kanske 1/2 meter hög... och så byggde vi ett litet hopp, man klarade 360. detta året har vi byggt rätt mycket... vi har en startramp på ca 1.60 m och en 6 meter plast rail och en 2 meter järn... och ett hopp som vi har byggt i trä och den e ca 60cm hög... med lite snö så går det bra att åka.
Bygg ett hopp i trä och vänta på snö, sen e det bara att åka... och släng ihopp lite snö till en startramp och ha kul... Men om du gör detta räkna inte med några långa luftfärder...

hopp i trädgården
nån backe måste väll finnas i närheten ja har det perfekt me backar.. men kan man inte bygga någon slags skateboard ramp å sen ösa snö på den.. har förresten lust att bygga en.. nån som har ritningar

hopp i trädgården
Jag såg en bild på nätet om några killar som byggt en startramp av buggnadsstälningar. Stor som attan var den.

Fast som föregående skribenter uttryckte sig, liftkort är bra mycket enklare!

hopp i trädgården
Jag å några kompisar tog snö från en hockeyhall/rink på sommaren å skottade upp mot ett högt plank på ca 3 meter + en slänt på 1 meter så vi fick upp ganska bra fart! "det var brant" och ett hopp och ett rail, funkade fint det! En av oss försökte tillomed en cork 3:a! det gick ju "verkligen" bra det!

hopp i trädgården
Sen att tolka bakom en buss funkar faktiskt ganska bra! har testat! ena dom är lite knepigt är att om man har för långa skidor far dom in under bussen, jag hade miniskidor, fett skoj!

hopp i trädgården
Tjenare! jag själv hade tängt att hoppa från garagetaket men min mamma o pappa säjer att takpannorna kommer att låssna. Vet inte om det eär sant.
Hoppas att du får det iallafall! Hare bra i vinter!!!

hopp i trädgården
om garagetaket lutar så kan du ju hämta snö från nån ishall och lägga på taket sen tar du ett rail och railar ner från taket

hopp i trädgården
lastpalar är bra om man staplar på varandra och har snö imellan så det blir stabilt
sen behövs det typ bara 2 dec. snö på det så blir det fint

lycka till

hopp i trädgården
jag bor ju då på 5:e våningen men utan balkong, brukar därför droppa direkt genom köksfönstret ner på railen.

hopp i trädgården
har du inget under ditt rosa hårfäste? kanske drar te en backe och införskaffar en liftkort

hopp i trädgården
Hoppas att "Suisajd" skämtade annars vore det rättså dumt skrivet, håller med wester köp liftkort i närmaste backe!

hopp i trädgården
jag har byggt en ramp på 3 meter, (se fotoalbum) som funkar fint, e bara 3 meter men funkar fint för å fåv fart till rail å andra småhopp :D

lycka till.

hopp i trädgården
hammpe fin ramp du har byggt själv så lägger jag snö i trappen och åker har byggt ett litet hopp upp på en bänk som man kan göra olika variationer från

hopp i trädgården
Jag har ingen backe heller men jag och några polare byggde en startramp i trä, si sådär kanppt 2 meter hög. Haft kul med den 3 vintrar i rad nu. Vi vi byggde i princip en fet plattå med en 45 graders plywoodskiva. Den har en liten bänk i toppen, vilket är ett måste för man e helt slut när man väl har kommit upp för f*nskapet. Ett tips är att bygga de på sommarn, det blir helt enkelt mycket bättre bygge då.

Lycka till:P

Tillbaka
Topp