hopp

• Trådstartare Trådstartare Guest
  • Start datum Start datum
hopp
bara du åker i ett stort hop. anars hinner du inte runt.. om du inte kör med blades då.. och att inte hinna runt, är inte allt för skoj i längden...

hopp
Tjaoo mannen!!
Due jag är int så vass heller..ännu iaf ;) Men det enda råd jag kan ge dig är att det är bara att bju, inte fega!! Kör hårt!!

hopp
jag ligger heller inte i höjdardivisionen när de gäller "jibbing" som de så fint heter. men jag säger som följer, se till att du känner dig säker i snurren, satsa hårt o ge dig fan på att de ska gå, tvekar du får du en fin krasch.
fråga: varöfr ska du landa baklänges om du gör en 360, ska du köra switch lr??
annars är de ju bra o kunna snurra 180 o 540 o sånt...

hopp
En 360 går defintivt att nöta in i ett skitlitet hopp, dessutom blir krascherna du kommer att göra inte så ont då. Det är ett simpelt hopp men de flesta har en tröskel för att snurra. Jag lärde mig genom att hoppa in från kanten i en pist, jag snurrar åt väster och åkte därför från vänsterkanten. Gör du så kan du överlev en 270 graders utan att slå dig fördärvad. Åk in i hoppet, när du kommer till hoppet sätt i vänster stav som om du hade tänkte svänga. När du går upp på kicken så lägger du höger arm på vänster sida bröstet och tittar äver vänster axel, tryck ifrån med tårna så får du inte bakåtvikt i landningen. Ta inte i ett skit för då kommer rotationen avstanna efter drygt ett halvt varv, itta bara över axeln tills du ser landningen. Undekroppen kommer att följa med vare sig du vill eller inte. Hemligheten är att INTE ta i, bara vrida överkroppen. När dü hittat känslan är det bara att tillämpa tekniken på lite större hopp. P.S. Jag gör den bara på telisar.

hopp
360 på studsmatta? :) Va e det för matta sätter du inte typ hur lett som helst en 720 iaf ? :) o 360 på skidor e smidigt bara åka bredbent som en apa i början o sen hitta rätt håll att snurra åt man kan sätta 360 hur lett som helst i små hopp så börja i små hopp så det inte blir för läskigt sen e det bara att nöta. :) ha sköjj :)

hopp
Annars kan du ju alltid kolla in tricktips :) där står det rätt utförligt o wester kan ju sin sak så att säga :) lycka te

hopp
Jag hade nog lärt mig att göra 360 på marken innan jag gav mig ut
för att lära mig det med skidor. Om du väl sätter en 360 eller 540
på marken så kommer du helt säkert att komma runt när du provar
det i backen. Lär dig att göra det i små hopp först.

hopp
det finns en avgörande skillnad i att utföra trick på mattan och på lagg eller bräda. Som ochså är anledningen att duktiga åkare ofta drar sig för denna typ av träning...

när man hoppar på matta parerar man varje landning/ansats med att skjuta ifrån, det är (har det visat sig när man kollar mer ingående på det) precis tvärt emot hur man i praktiken gör vid upphopp i backen...

wg

hopp
När jag skulle lära mig 360 så nötte jag in 180 först och när den satt så var det bara snurra ett halvt varv till svårare än så e det inte med rätt inställning så funkar det...

hopp
Annars kan du bara göra som jag gjorde, Satsa lite lagomt och snurra som satan, (ingen klarar det första gången), Om du lyckas lika bra som jag, som jag så kommer du att göra en 540 första gången du gör en 360 gl och kommihåg, Du är inte den första att misslyckas

hopp
jarheim ja håller me TOM kan ju inte vara skidåkare. transportsträckan e nog lagom hopp din BLÅSTA fan

hopp
hitta ett härligt hopp hoppa in dig med några "airs" och sedan snurrar du allt vad du kan och fokuserar på landningen...
sedan landar du gött glider iväg till nästa hopp och gör en switch 180 tailgrab...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp