hoppa switch

hoppa switch
asså jag är fan inte bra på att hoppa switch, vet fan inte va de är men ja kommer så sjukt in i hoppet...ska ja snurra så skär ja ba i hoppet å landar på rygg...vet inte hur ja ska göra..hahah

hoppa switch
kan ju säga så här att min rygg smärtar rejält efter att ha försökt mig på det där i helgen när jag var i åre. jag bjöd med all säkerhet alla åskådare på något jävligt kul iaf. Vore även jag tacksan för lite advice:)

hoppa switch
tycker personligen att det är lättare att dra en spin switch än vanligt, blir som lättare att ta i ordentligt. tycker inte du ska luta dig varken fram eller back, böjda knän å focus på hoppet så går allt bra. :D

hoppa switch
Tjenna,

Nu när Switch ändå är på tapeten....

Kan vi lägga till att landa switch? Är ingen super jibber men tycker det är kul att försöka trixa littah granna. En sak som jag alltid tyckt varit en utmaning är att landa bakochfram. Uppochner har jag landat
några gånger men det är inte så mycket att göra något åt kanske. Inget jag strävar efter heller iofs..skitsamma...

Landa Switch! nåra tips och trix? Sorry att jag bufflar in på tråden..tyckte det va onödigt att dra igång en nu bara..

hoppa switch
Jag är inget proffs, men en grej som är bra å tänka på när man landar switch är att inte bli "rädd" och ha för mycket framåtlut.

hoppa switch
landa switch e inte svårt de e bara att lita på sina twintips så går det. tänk inte för mycket då blir det bara skit:P

hoppa switch
inte tänker man så mycket när man ska landa switch, inte för att man tänker så mycket i det vardagliga livet heller så de spelar nog ingen roll. efter en spin e de väl inte så farligt att landa switch, värre om man gör en zerospin eller va de heter (in i hoppet switch, bara flyga eller om man vill någon grab å sen landa switch)

hoppa switch
ja den som har svarat först i den här tråden heter ju "switchy", så han lär ju veta ..

annars e det bara att hålla koll på hoppet, checka landningen. precis som vanligt , bara att man åker bakåt, å då e de kanske bra att ha tränat att åka lite switch innan .. å landa e ju bara att titta över axeln å hålla koll på skidorna, inget komplicerat. bara att fortsätta träna.

hoppa switch
Har problem att få upp fart när jag åker in switch. Landar alltid kort även om jag inte bromsar nånting. Nått tips till det?

hoppa switch
ta fart som vanligt framåt, sen så gör du en 180 i farten å försöker vända dig om så fort som möjligt, så behåller man farten. eller om du inte vill så kan du ju bara "sladda" runt på marken i farten, men då tappar du fart. du kan träna på att göra 180 i backe först sen sitter det. då får man tillräckligt med fart. eller ännu snyggare så lyfter du upp bakdelen å pressar ner nosen på skidorna neråt å vänder dig om, de e fräänt.

hoppa switch
Problemet är inte hur jag ska vända... jag åker switch redan från start. Problemet är att jag inte får fart ändå. Troligtvis är det väl för att jag står upp för mycket men vet inte hur jag ska göra störtlopps ställning baklänges utan att det ser helt cp ut =) Finns det nått tips för hur jag ska bli så aerodynamisk som möjligt när jag åker in

hoppa switch
men ja tror inte det är bra att åka switch från start...det har man prövat...inte gått överdrivet bra...ja är också en sån sak som inte får nån fart switch...men kör man i park så brukar ja bara pumpa över hela första hoppet och skita i kicken...sen drar ja 180 ner i första hoppets landning som typ en start-ramp och då har man fart så det räcker att göra lite nice i nästföljande hopp......sen om det känns typ sjukt när man roterar switch..då brukar ja luta mej lite bakåt (mot kicken) för att inte bli rädd och landa snett...sen i landningen är det sjukt viktigt att itne titta ner på sina skidor utan rikta blicken uppåt mot typ kicken och sätta fokus på att ligga i rätt lutning....ha de lugnt...tjoo

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp