Horder i Hafjell

Josefin_N

Medlem
Horder i Hafjell
Vad är det som har hänt i Hafjell? Jag har åkt här mycket de senaste 15-20 åren, men sedan något år är det väldigt mycket mer folk, och i år är det ju helt galet (bortsett då från ankarliftarna som ingen verkar orka åka).
Är det pga den omfattande utbyggnaden av boenden ffa kring Mosäter? Är det tillfälligt i år pga dåligt med snö i Alperna och dyr Euro? Har de kört stenhård reklam i England (upplever väldigt mycket fler engelsktalande än tidigare år).
Om det fortsätter så här tror jag de biter sig själva i svansen och framöver kommer de tappa gäster.

Horder i Hafjell
Konceptet med att fixa en lift och med hjälp av den sälja dyra bostadsrätter i oändlighet verkar ju gillas av många och har ju visat sig framgångsrikt så många kopierar.

Horder i Hafjell
Är väl inte konstigt om det är mycket folk i Hafjell denna helg. Innlandet har vinterferie V9 och då är det så klart väldigt mycket folk där denna helgen.

Horder i Hafjell
Tycker sällan att det är speciellt mycket folk där, dock åker jag aldrig under lovtider och mest under slöa veckor så jag ser väl inte värsta rusningen. Samtidigt har det ju växt så det knakat där med copy+paste stugor en masse som överallt.

Igår var toppen (och gondolen) stängd pga vind så då lär det ha varit tjockt, hur det var idag vet jag inte eftersom jag hoppade över helgresan upp dit pga skitväder.

Britter verkar ha hittat dit av nån anledning. Vad jag förstår så gillade dom att det var snösäkert men då pratade dom mest om försäsong i december (normalt öppnar dom redan i November).

Horder i Hafjell
Världscup i Kvitfjell också denna helg, lär ju dra en del till Hafjell också. Var väldigt lite folk efter nyår iaf, så inte alltid fullt verkar det som…

Horder i Hafjell
Josefin_N har vi varit på samma ställe v.9?
Fredagen var som Stortlopp säger köbetonad, då 360 var stängd från morgonen, tror den huserar hälften av veckans besökare normalt, enda som hade konstant kö, men aldrig mer än 5-7min, i övrigt under veckan har det varit tomt i backarna och max 2min liftkö som värst. Allt var öppet i lördags, fast blåste lika mycket motvind, röda blev blåa, osv.

Var i Kvitfjell i tisdags, vi var typ själva kändes det som, tja en massa roddande för världscupen såklart.

Hörde inte en enda britt, men gott om Danskar och Holländare.
20230228_094710.jpg

Morgonträngsel 9:47 i Kvitfjell😀

Tillbaka
Topp