Hotell nära stadion, winterjam

v-larsson

Aktiv medlem
Tjena!

Har sökt på nätet utan resultat så tänkte därför vända mig hit.

Någon som vet något billigt hotell i närheten av stockholm stadion?
Är det några bra festalternativ i de trakterna eller bör man bo någon annastans och ta tuben istället?

tittti540 sa:
de är ju inge problem att åka tunnelbana. jätte lätt att ta sig till och från stadion.
Som jag skrev vill vi bo hyffsat nära. Givetvis räknar vi med att behöva åka tunnelbana eller buss men vi är inte sugna på att åka från andra änden av stan för att komma dit. Vet inte hur pass det är med förseningar där uppe heller men jag antar att det inte är som våra slitna äckliga pågatåg.

att åka tbana från en ändstation till stadion tar MAX 35 min beroende på vilken linje hehe, men då måste man åka ända från förorterna xD
så var ni än bor i stockholm bör tuben inte vara nåt problem, den är ytterst sällan försenade och den är fräsch...
hotell i stockholm har jag dock ingen koll på alls :P

Men ifall du vill bo på ett hotell kan jag rekomendera columbus på söder rimliga priser nära till tuben!

Ioförsej så kan du försöka hitta boende vid t-centralen. För därifrån går röda linjen och det är två stationer till stadion därifrån. Runt t-centralen finns det massa hotell, SAS radison skulle jag nog säga vore rimligt. Annars sök på google på: ''Hotell nära T-centralen'' :)

http://www.stockholmbudget.com/images/subway.jpg

som du ser så ska du ta röda linjen mot Mörby Centrum. Inte Ropsten, Fruängen eller Norsborg för då åker du åt fel håll :)

Tillbaka
Topp