ht /fs ram

johan14

Ny medlem
ht /fs ram
tja

jag funtar på att köpa en ny ht eller fs ram och skulle villja ha tips på vad jga ska ha för någon asså med fs menar jga inte nånn fet downhill asså typ sloopstyle ...

ht /fs ram
Hur mycket har du att punga ut ?
Om du bara rulla slopestyle är kanske en FS att föredra, medans om du kör mera street/dirt är en HT mycket smidigare. HT funkar även tilll Slopestyle.

ht /fs ram
om du ska ha en bra slopestyle så ska du ha (tycker jag) FS: kona cowan ds HT: evil imperial båda ramarna ligger i samma prisklass lite över 10 000 kr

ht /fs ram
En ram jag tror passar riktigt bra till slopestyle är Kona Howler, priset ligger på 699usd dvs runt 5 500kr (tror en Fox Vanilla ingår).

Cannondale Prophet 2 4x är nog heller inte helt fel kostar 11 000 på CRC utan bakdämpare. Nu vet jag inte hur lång den är eye to eye, men lägg på runt 2 - 5 000 för en bra bakdämpare också... Dvs ram med bakdämpare får du räkna runt ~ 13 - 17 000kr inkl frakt

Allt beror ju på hur mycket pengar du har att lägga ut och vilken kvalitet du vill ha på grejjerna...

Lycka till!

ht /fs ram
Howlern är dyrare än så. Kristoffer har en howler och ramen kostade kring 9k. Priset där är från KonaWorld USA då tillkommer tull,moms och frakt.

ht /fs ram
om du ska ha en slopstyle ram så ska du ha en cowan ds elr en sx trail men om jag var dej skulle jag ta en cowan ds och fixa ss och lite sånt :P

ht /fs ram
jag har en BigHit spec... det funkar, men om du ska kö dirt är nog ht att rekomendera. beroende på pris klass, så skulle jag rekomendera nån specialized P. 1 2 elr 3!

ht /fs ram
Wannabe_Jackass sa:
Till dirt blir det sjukt mycket smidigare med en HT.
finns en massa bra märken: NS bikes, DMR, identiti, agent!bikes, azonic, scott, kona, specialized, atomlab, cove, cannondale, brand-X osv. osv. osv.

jag VET att jag inte skrivit upp tips, mottiveringar och kommentarer på märkena men jag föreslår att du kollar upp dom själv(dom flesta finns på www.chainreactioncycles.com )

ha så kul
//faceplant

Tillbaka
Topp