Hudar till DP Lotus 120 (190cm)

StigStrand

Medlem
Har någon tips på bra hudar som passar till denna skida. Har ej fått hem mitt ex ännu så jag har inte koll på utseende på tip and tail. Måtten är 140x120x125. Iom att det är tiprocker så gör det inget att huden inte täcker belaget längst fram (bredden alltså, på längden ska den ju vara 190 cm), jag förmodar att 130 mm bredd räcker. Ingen billig dynga, bra fästegenskaper både avseende fästet mot skidan och mot snön så att det håller.

SS

Senast ändrad:
Jag hade också nöjt mig med 130mm om jag kittade upp mina, de är betydligt lättare att få tag på än 140mm även om marknade har blivit bättre...

Mitt tips är BD STS Glidelites eller Ascension. Ascension skall hålla bättre och funka länge, men Glideliten brukar ligga bättre i pris... Sport-Conrad har faktiskt Glidelites i 140mm för 140€!

Skulle också slå slag för BD STS, kör själv på ascension. Won't let ya down! (literally)

Skulle absolut påstå att 130 räcker och att du inte skulle bli så supermycket gladare av att ha 140 när du ändå förhoppningsvis vill skära undan för stålkanterna...

Tillbaka
Topp