hur är hemsidan warehouse-one.de?

Stanley2

Ny medlem
Tja
Jag hitta en ball burton bräda på https://www.warehouse-one.de/, men har ingen erfarenhet av hemsidan och hittar inte allt för mycket info om den. Vänder mig därför hit i förhoppning om att någon har handlat därifrån.

Är det en legit sida?
I så fall hur fungerade frakten (Hur lång tid tog det, hur mycket kostade det, gick det o välja var man ville hämta ut paketet osv)?
Dela gärna med er av relevanta saker som kan komma till hjälp :))

Det är bara 21 dagar tills jag reser ner till alperna så vill gärna slippa allt strul med köp :)
mvh

Senast ändrad:
Har köpt av dem ett par gånger. Senast för ett år sedan då jag köpte en boardbag modell större med hjul. Prylarna var hos mig inom en vecka. Frakten gick på 10€.

Senast ändrad:
Hur gick det med köpet? Funderar själv på att köpa därifrån, men när man läser recensioner på om firman så verkar det vara 50/50 om man mer eller mindre blir blåst eller ej.

Alltså det är möjligt att dom är säkra att handla från och att dom inte blåser en men deras "kundservice" är smått hjärndöd. Jag ska köpa min första utrustning och hittade en bräda som verkade lämplig men dom är ju generellt värdelösa på att skriva ut specifikationer på brädorna och mer specifikt var det bredden jag undrade över i detta fall. Speciellt eftersom jag inte ens hittade brädan/specs på tillverkarens webbsida.

Så jag mailar helt enkelt förra veckan och frågar om bredden samt om dom anser det vara en bra nybörjarbräda. Då får jag ett god dag yxskaft svar som säger att även om det är en bra nybörjarbräda så är den absolut är för stor för mig och min vikt men "glömmer" att svara på hur bred den faktiskt är. Jag mailar tillbaka och frågar igen hur bred den är och får ytterligare ett svar där dom "glömmer" att svara på hur bred den är men denna gången påpekar dom att jag med mina förutsättningar absolut inte ska ha någon wide-modell av någon bräda med mina normalstora fötter. Så dom har gått ifrån att avråda mig från den brädan p.g.a. jag är för lätt till att döma ut den p.g.a. den är för bred för mig.

Till saken hör dock att när jag skickade första mailet förra veckan fanns det både wide och normal-version i lager och jag har överhuvudtaget inte nämnt något i min frågeställning om wide-modellen. Dessutom har dom som sagt konsekvent låtit bli att svara på hur bred brädan faktiskt är. Och det bör påpekas att min skrivna engelska är fullt förståelig och att jag generellt uttrycker mig extremt tydligt i text.

Sååå som sagt, smått hjärndöd "kundservice". Med det sagt så går det säkert utmärkt att handla därifrån men om ni behöver kontakta dom ....... så ta ett tålamodspiller innan.

EDIT: Och spånen fortsätter leverera. Straxt innan jag postade här på forumet så mailade jag tillbaka till dom en kortare version av denna posten typ. Bl.a. poängterade jag att dom fortfarande inte hade svarat på min fråga. Hela mailkonversationen är intakt. Nu fick jag ett svar från dom:

"Hi

Which snowboard we are talking about?

Could you please send me the questions that had not been answered.

Best Regards
Team Warehouse One - head nimwit"

Senast ändrad:
Anledningen till frågeställningen är att de har ett par skidor som jag letat efter, och som verkar vara helt slutsålda i den längd jag önskar hos alla övriga handlare i Tyskland. Skidorna i sig är ca 50% billigare där än i Sverige.
Läser man däremot recensioner som är det lite tvetydig. De verkar däremot ha fått ett höga betyg i deras ebay-shop, men verkar vara lite så där när det man läser andra betyg.

Trots den dåliga erfarenheten av deras "kundservice" så chansade jag och beställde en Rome Mechanic i måndags kväll och idag nådde den mitt lokala Schenkerombud och nu sitter jag och klappar på brädan i soffan. Och detta med standardfrakten som kostar 10€. En jävla tur att GLS, den tyska speditören använder Schenker i Sverige. Hade det varit postnord så hade det garanterat dröjt ytterligare ett par dagar och jag hade säkert varit tvungen att åka ut till Veddesta och stå i idiotkön till utlämningen

Enda klagomålet är att brädan möjligen kunde varit packad lite bättre med mer skyddande emballage runt brädan i kartongen. Men köpupplevelsen hittills har varit så gott som felfri.

Köpte även jag skidor där, fick bindning och allt inställt korrekt, tycker att kundtjänsten fungerat klanderfritt. Frakten gick även smidigt, skidorna var väl paketerade sitt emballage.

Kommer nog handla där igen om jag behöver..

Är den legit? Funderar på att köpa bräda men är lite osäker när man läser reviews på nätet...

Tillbaka
Topp