Hur blir man skidlärare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

freeride_nu

Aktiv medlem
Hur blir man skidlärare?
Hur gör man för att bli skidlärare?
Det finns ju nån inittahelvitti svår grej i chamonix som tar fem år. Men finns det inget enklare sätt där man också får behörighet att jobba i alperna?

Hur blir man skidlärare?
Jobbar själv som skidlärare. Snacka med Friluftsfrämjandet där du bor, dom har utbildningar för skidlärare.
Du kommer inte att ångra dig om du bestämmer dig för att gå utbildningen....tro mig.

Hur blir man skidlärare?
Jag skulle absolut rekommendera frilutsfrämjandetkurser. Har själv gått två och det är hur bra och kul som helst. Tyvärr tar det lite tid innan du får internationell behörighet, men du får jobb i Sverige ganska snabbt och har du tur får du jobb utomlands. Hörde rykte om att en tjej från min grunkurs lyckades att tjata till sig jobb i Österrike säsongen efterkursen.

Hur blir man skidlärare?
Kan som övriga rekommendera Friluftsfrämjandet. Påbörjade min utbildning i vintras (-99) och jag är så glad att jag gjorde det. Det är roligt som f-n. Tyvärr så tar det tid. Visserligen beror det på hur man utvecklas, men med tanke på hur många steg du måste gå för att bli bra skid-instruktör eller rent av ta skidlärar-examen så får du nog räkna med några år. Väl investerade år kan jag tro.
Satsa på ett steg i taget, med förhoppning om skidlärar-examen. Som examinerad skidlärare har jag för mig att du åker gratis på de flesta skidorter, och dessutom får du jobb hur lätt som helst.

Lycka till !!

Hur blir man skidlärare?
Sök till SPS-koncentrationsutbildning.
Helt klart den bästa vägen för att bli en bra skidlärare!!!!!"
Du går alla stegen på ett och samma år,dvs intro, grund, fortsättning 1,2, snowboard, telemark och handikapp....
Praktik och arbete varvas med studier!
Ytterst kometenta instruktörer!!!
Busroligt!!!!
Fem månader-fullt ös, massor av skidåkning!Nov-april.

Hur blir man skidlärare?
Jag funderar på att utbilda mig till snowboardlärare. Var kan man gör det någonstans ? Hur långa brukar kurserna vara ?
Tacksam för all info.

Hur blir man skidlärare?
Den är säkert bra. Men skapar ett STORT hål i plånboken då utbildningen fläskar loss på runt fyrtio tusen!

Är den verkligen värd det? Även om man får åka skidor en hel säsong. Hur pass lätt är det att få jobb efter avslutad utbildning?

Hur blir man skidlärare?
och gör Anvärter. Det är första steget och du får då jobba med barn och nybörjare. Kostar ca 4000sek och tar ca 10 dagar. Sedan får du nästan garanterat jobb i allafall i Österrike. Jag gjorde min utbildning på tyska i Kaltenbach, men jag tror att den finns på svenska och/eller engelska i bl.a. St.Anton. Det finns ett tillfälle på hösten och ett på våren att göra den.
Utbildningen är välkänd världen över.
Lycka Till.

Hur blir man skidlärare?
Kan detta möjligtvis vara det allra första forumet som någonsin gjorts?

det slutar på 1 och inte typ 34937 som dagens forum gör

Hur blir man skidlärare?
haha sitter du och letar efter den första tråden =) du har nog hittat den!

Hur blir man skidlärare?
nja, knappast forum... vad jag vet finns det bara ETT forum på freeride.se men däremot kanske det kan va den första TRÅDEN.

Hur blir man skidlärare?
Ewasx = Den mäktiga hittaren av det första forumet!!!

Hur blir man skidlärare?
Ewasx = Den mäktige hittaren av den första tråden!!!

Hur blir man skidlärare?
Skidlärarlinjen i Orsa!
www.orsa.se/scott

Riktigt bra skola där du får alla stegen plus lite annat!
Våran klass drar till Italien på söndag å kör steg 3=)

Hur blir man skidlärare?
Johan_Berglund sa:
Skidlärarlinjen i Orsa!
www.orsa.se/scott

Riktigt bra skola där du får alla stegen plus lite annat!
Våran klass drar till Italien på söndag å kör steg 3=)
Haha ingen vill väl veta det mera eftersom tråden är 8 år gammal!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp