Hur bra är dessa twintips egentligen?

Om du ska använda dom till pist och puder ska du inte ha någon av det där utan då ska du ha ett par riktiga pist eller puder skidor. Men eftersom frågan var vilka man skulle välja av de där två skidorna så skulle jag välja line skidorna, lite längre och en hyfsad svängradie på de ändå.

Bjurlid sa:
Om du ska använda dom till pist och puder ska du inte ha någon av det där utan då ska du ha ett par riktiga pist eller puder skidor. Men eftersom frågan var vilka man skulle välja av de där två skidorna så skulle jag välja line skidorna, lite längre och en hyfsad svängradie på de ändå.
Indeed. Förstår inte varför folk får för sig att dom alltid ska köpa twintips även om dom ska åka pist eller puder ;S
Twintips är till för parken... Är det så pinsamt/töntigt att ha carvingskidor nu för tiden?

1080 tycker jag inte är så superbra.. provade ett par förra säsongen.. alldeles för mjuka för min smak..

Okej tack för alla svar. Ni säger att det finns en del carvskidor som klarar puder och pist bra. Vilka skulle ni föreslå då?

Tillbaka
Topp