Hur du vet att du är en Missbrukare av Skidor ?

Wolfnoodle

Ny medlem
* När du hör en lastbil tänker du - Vafan ? En pistmaskin i stan ! Du vänder dig om och blir mycket besviken när du inser att det är tredje gången samma timme du trott exakt samma sak.

* Du lägger större delen av din tid pengar och tankekraft på skidor och allt som hör till.

* Du väljer en dag på berget framför sex, dagen innan din flickvän ska va borta i en månad. (Fast du hade kunnat åka dagen efter).

* Du får för dig att gå ut mitt på natten för att gå till den närmsta pulkabacken (i pjäxor) som ligger 1 kilometer ifrån dig, med en fallhöjd på 15 meter, själv.

* Du har tänkt tanken att köpa en container, fylla den med snö. För att en dag under sommaren åka skidor i 2 timmar.

* Du har faktiskt gjort ovanstående

* Du är i Åre (på nyårsafton), du väljer att istället för att hänga med polarna på krogen, gå till backen (fast liftarna är avstängda) och åka ett åk för att sedan gå hela vägen upp.

* Du gör ovanstående, varje dag.

* Du har faktiskt spenderat mer på valla än vanliga kläder.

* Dina stavar kostade mer än din flickväns julklapp, och födelsedagspresent, tillsammans.

Om du faktiskt har gjort eller vart med om en punkt på listan så är du en Skid-missbrukare. Berätta gärna här i tråden eller fyll på med alternativ ! Cheers, Wolfnoodle.

Senast ändrad:
När du inte kan åka skidor tillbringar du så mycket tid på skidsjter att dina familjemedlemmar blir oroliga. Själv tänker du att det skulle behövas fler bra skidsajter.

Du försöker ständigt planera skidresor även med de vänner som är helt ointresserade av skidor. Du kan nämligen inte förstå hur någon kan vara helt ointresserad av skidor.

Först och främst! Om någon av er avslöjar det här för min bättre hälft kommer jag göra det till mitt personliga livsmål att se till att ni aldrig någonsin får åka på något annat än snowblades!!

Men...
Wolfnoodle sa:
* Dina stavar kostade mer än din flickväns julklapp, och födelsedagspresent, tillsammans.
:D

Jag var såå nära att åka upp till Storklinten vid 5 i morse och köra några åk i de ca 3 dm nysnö som kommit och hade nog gjort det om jag inte hade lite halvviktiga saker att göra på jobbet direkt på morgonen.. En polare (delägare i backen) åkte upp, startade liften och körde 10 åk och mobilbilderna han skickade gjorde det inte lättare att skotta fram bilen och åka till jobbet. :) Att jag prioriterade jobbet innebär väl dock att jag inte är skidmissbrukare.. hmm

tompan14 sa:
Först och främst! Om någon av er avslöjar det här för min bättre hälft kommer jag göra det till mitt personliga livsmål att se till att ni aldrig någonsin får åka på något annat än snowblades!!

Men...
Wolfnoodle sa:
:D
Vad är problemet.....alltid gött med bra stavar!

*När man tar på sig full skidutsrustning (efter en skitig dag på lagret mesans de dumpat snö utanför) för att vandra/staka 3 km till en pulkabacke och åka ett par åk, värt de ? Ja alla dagar i veckan!

Tillbaka
Topp