Hur går försäsongsträningen?

LoBoMan

Ny medlem
Tjenixen!
Jag undrar hur ni här på Freeride sköter er försäsongsträning?
Jag själv är en gammal gubbe och måste träna hårt för att hänga med :) och kör en blandning mellan: MAQ, Intervallträning, Spinning och Thaiboxning.

Den går riktigt bra! Brukar köra långa promenader (~3h) med 20-40kg's packning, löpning med ~20kg i 3km 1gg/vecka, och mycket stabiliserande träning för bål och rygg. Senaste tiden har det blivit mycket båtkörande flera timmar i sträck vilket verkligen sätter ben och bål på prov då det är vågor. Nästa vecka kommer jag nog köra ännu mer båt, men då med ett 13kg tungt kroppsskydd på mig för att öka på intensiteten i träningen...

Jag tror jag ligger ganska bra till för skidsäsongen, jag kommer iaf. inte ha några problem med långa hikes med skidor på ryggen... Sen tror jag att min mjölksyratröskel i benen har flyttats ganska bra.

joråå, börjat gymma .. går långa promenader 2h ungefär.. Sitter och studerar trick från filmer, hoppat studsmatta hela sommaren, och nu har jag börjat strecha som satan, måste bli vig!

har precis innlett min träning med glaciärskidåkning på kitzsteinnhorn i Kaprun. en del puder och mycket park och puckelpiståkning

Blir backtræning ett par gånger i veckan, satsar på runt 1000 højdmeter/tur. Sen blir det en hel del klættring och snart får man hoppas det ær tillræckligt med snø hær så man kan børja med the real deal på allvar! :)

Jodå! jag har sprungit två gånger sen förra vintern.. å så styrketränat en gång så det borde va lugnt

Jag slår ett slag för kärringgympan!
Men variation är viktigt så min vecka brukar se ut så här ungefär.
Är ute minst 1gång i veckan på crosstraining (löpning med styrkeövningar).
Där ingår mycket utfall, knäböj, armhävningar, situps & intervallträning.
Sen ett par ggr blir det äkta friskisgympa med både mycket puls & styrka.
Brukar avsluta veckan med skivstång...

Så nånstans imellan 3-5ggr i veckan + all "gåing" på jobbet.

Man får dock tänka på att ha vilodagar, annars går det åt fel håll.

// Kricke

Går la bra fast jag har haft problem med småskador senaste tiden men det blir nog bra. Kom ihåg att inte bara träna styrka utan mjölksyra också. Ett litet tips

YEEEAAHHH

införskaffat mig gymkort, vart där 2 ggr men de är så ofantligt tråkigt att jag underar på o lägga ner,

dricker öl 4 gånger i veckan. Tränar kroppen för alla hårda smällar man kommer få ta

Ash, det där med mjölksyra är ändå färskvaruträning och byggs upp ganska snabbt när man väl börjar åka tycker jag.

Så jag har tränat biceps och bröst som fan... känner mig jävligt biff! Bara maxat varenda gång på gymmet 1-2 repetitioner per set. Mycket kreatin och tillskott också.

Kommer få ligga skitmycket på afterskin med dessa biceps. Så försäsongsträningen går bra.

Senast ändrad:
Tränar 4-5 gånger i veckan, fotboll och innebandy..så det ska nog gå bra :)
plus utgång varje helg, kan inte bli bättre än så!

Hoppade studsmatta hela sommaren..sen körde jag railsession idag på den lilla mängd snö som föll inatt.

Tränar studsmatta på sommaren som satan.. Nu tränar jag på Gym och strechar som satan!

Riktiga män dricker mjölk till maten!

studsmatta på sommaren och gym 5-6h i veckan. många tycker ju att gym är tråkigt men tycker att det är skit skoj=)
tränar hela kroppen men mest bålen för att minska skaderisken lagom till säsongen

Senast ändrad:
Gymmar 3-4 ggr/ veckan, kör oftast igenom hela kroppen med ganska många reps per set. Tyngpunkten ligger dock i bål och ben... Om olyckan skulle vara framme och man skadar sig så går det fortare att komma tillbaka till backen om man är FIT! Knän, höfter, axlar, fötter sitter ihop betydligt bättre med starka muskler runt sig.. dessutom är det skönt att inte vara helt matt när man kommer upp på toppen då det riktiga jobbet ska börja =) Sen är man ju piggare på Afterskin också...

Tillbaka
Topp