Hur gör man med hudar?

Wezi

Medlem
Hur gör man med hudar?
Jag har aldrig använt mig av hudar eller randonébindningar mer har planer på att säsonga nu i vinter ich funderar på att köpa mig ett bredare skidor med marker the duke och stighudar. Tänkte bara ta och fråga er lite mer erfarna freerideåkare som använder stighudar hur man gör med dom, vilka ska man välja? Och hur vet man att dom kommer passa skidorna? Tittade runt lite bara och såg ett par som var 200 cm, kan man på nått sätt korta ner ett par sådana eller hur är det man gör?

Alla tips och tricks är välkomna!

Senast ändrad:
Hur gör man med hudar?
Hur gör man med hudar?
Du har inte så hudarna tæcker hela skidan i længd, iaf inte på typ BD eller G3 hudar dær man har en flik længst bak så man kan stælla in længd. Læmna en dryg dm før hudarna kan stræcka sig ut.
Det ær den erfarnheten av hudar jag har iaf.

Hur gör man med hudar?
Du kapar även huden på längden (i framkant) - all info hur du gör följer vanligtvis med hudarna du köpt och det är inte speciellt svårt om man tar det lungt.
/Johan

Senast ändrad:
Hur gör man med hudar?
Hudarna på länken du bifogade är enkla att ställa längden på.

Du reglerar framtill, genom att vika runt bygeln där. Det kan hända att du får skära till lite så att det blir lagom, för det låter mycket att ha 15 cm dubbelvik fram. Inga problem alltså, så länge de är för långa.

Haken bak signalerar att dessa hudar är tänkta att gå ända bak, även om det väl varierar lite hur man gör där. Jag har alltid kört med hud ända bak till skidans slut, minus en bit för fäste till haken.

Hur gör man med hudar?
låter bra det tycker jag! då har jag fått lite bättr insikt i hur man gör med ett par hudar =) tack för hjälpen!

Hur gör man med hudar?
Wezi,

Det finns instruktioner att laddad ned, en pdf fil, samt en kortare videosnutt som visar hur man går tillväga på följande länk för att få en lite bättre överblick:

http://www.bdel.com/gear/detail/glidelite_sts_detail.php

Scrolla ned en bit och du hittar:

Videon finns i slutet -> Tech Video

Intruktioner -> Instructions for Use

Ps. En sak som FR.se TV kanske skulle kunna göra för sina användare ;)

Tillbaka
Topp