Hur gör man spread eagle, backscratch och mutegrab

Orrgard

Ny medlem
Jag kanske låter jätte dum, men hur gör man spread eagle, backscratch och mutegrab

samtidigt? ;-)

spreadeagle kan du jämföra med att hoppa och slänga ut benen i spagat...
scratch så håller du kroppen rak ner till knäna där du böjer dom bakåt, är du riktigt 80 tals hård så tar du tak i skidorna ovanför huvudet.
mute-grab, böjer dig ner och tar tag i skidan... hur är det nu, man tar med typ vänster i höger skida utanpå eller??? hmmm, du kanske får svar från nån som studsar runt i parken och vet ;-)

mute-grab fanns inte när jag körde puckel...

vill korrigera spread eagle: då ska du "gå ner i splitt" när du är i luften.

kan du gå ner i spagat, så blir det en daffy. men de flesta böjer bakre benet. ser bättre ut då, faktiskt.

Mutegrab: Greppa med framhanden mellan bindningarna på tåkanten. Kan bli svårt på skidor...

Ajajajaj.....det där såg ju inte så skönt ut i ljumskarna.

”Spread Eagle” – Bygg eller leta på ett flackt hopp med absolut plan landning. Ta lite fart och dra upp knäna maximalt innan kicken för att minska luftfärden. När du nu seglar ut över läppen på Small Jumpet så vräker du med full kraft ena benet framåt och andra bakåt samtidigt som du vrålar – UR SPÅR!

”Backscratch” – Lika ovan fast du om möjligt med ännu mer kraft vräker bägge benen bakåt. Vitsen är vidare att hänga kvar i denna position tills du får snökontakt. Rekommenderat vrål –
UR SPÅR, FÖR BÖVELEN!

”Mutegrab” – New Scool-trick som jag inte känner till.

Lycka till!

/ Hawk

Tillbaka
Topp