McEaster
Ny medlem
Hur hittar man bra Heli i Kanada/Alaska
Hej.
Åldern närmar sig och jag inser samtidigt hur mycket tid jag lagt på berget.
Jag tycker helt plötsligt att det kanske inte är en sån galen idé att lägga 60.000 på en veckas åkning om jag verkligen skulle få uppleva några helt oförglömmeliga åk.
Och jag vet inte, det är därför jag frågar men någonstans har jag fått för mig att Alaska/Norra B.C är vad jag vill ha.
Jag skulle vilja få några snötyngda kuperade åk som är sjukt maxade.
Det lilla helikoteråkning jag själv har trillat över i Sverige var en stor besvikelse då säkerhetstänket var för påtagligt. Inte för att jag vill göra något helt i huvudet men vissa risker är jag absolut villig att ta.
Och jag vill ha ett sjuhelvetes jäkla bra åk.
Nu till min fråga, hur fasen sonderar jag terrängen?
Att söka på internet känns som att ta ett SMS lån eller köpa guld på bensinstationen.
Hur tar man reda på vad det är som gäller och vad som är prisvärt?
Vissa tycker att Alaska är klart överskattat och lägger man närmare 100.000 vill man vara mer än nöjd.
Är det någon som har erfarnhet av det här?
Finns det några tunga tips för hur jag ska titta ut vad det är jag vill ha och jämföra med andra?
Sjukt tacksam för bra svar.
Åldern närmar sig och jag inser samtidigt hur mycket tid jag lagt på berget.
Jag tycker helt plötsligt att det kanske inte är en sån galen idé att lägga 60.000 på en veckas åkning om jag verkligen skulle få uppleva några helt oförglömmeliga åk.
Och jag vet inte, det är därför jag frågar men någonstans har jag fått för mig att Alaska/Norra B.C är vad jag vill ha.
Jag skulle vilja få några snötyngda kuperade åk som är sjukt maxade.
Det lilla helikoteråkning jag själv har trillat över i Sverige var en stor besvikelse då säkerhetstänket var för påtagligt. Inte för att jag vill göra något helt i huvudet men vissa risker är jag absolut villig att ta.
Och jag vill ha ett sjuhelvetes jäkla bra åk.
Nu till min fråga, hur fasen sonderar jag terrängen?
Att söka på internet känns som att ta ett SMS lån eller köpa guld på bensinstationen.
Hur tar man reda på vad det är som gäller och vad som är prisvärt?
Vissa tycker att Alaska är klart överskattat och lägger man närmare 100.000 vill man vara mer än nöjd.
Är det någon som har erfarnhet av det här?
Finns det några tunga tips för hur jag ska titta ut vad det är jag vill ha och jämföra med andra?
Sjukt tacksam för bra svar.