Hur kan vi bäst resa från Milano till Champoluc?

katarina-wb

Ny medlem
Fyra personer från Milano t Champoluc den 28 feb o åter Milano den 6 mars. Jag har försökt mejla några personer som jag hittat på denhär sidan men det fungerade inte

Ska dit. Vecka 9. Kommer hyra bil. Billigt och bra om du vill ta dig till andra nära skid orter.

Känner ni till något taxibloag? Vi tar inte hyrbil, det har vi gjort tidigare och bllen blev bara stående i en vecka. Dessutom missade vi flighten hem eftrsom vikörde fel....

jag åkte ner för ett år sedan med en farbror till champoluc. Vi åkte från Milanos flygplatsen till milanos central. därifrån tog vi ett tåg som gick mot Turin.
vi hoppade av vid Chivasso och bytte tåg, nästa tåg gick mot Aosta.
hoppade av sedan vid Verres och därifrån går det bussar till Champoluc. går rätt snabbt och det va rätt billigt!

bil eller taxi låter dyrt. vi åkte den biten förra året och vi åkte buss, det kommer kanske kosta 400! den gick hela vägen fram.
åkte också till milano från champoluc för att kolla på inte, då kostade resan 600 tur och retur! fram till "is statyn" i champoluc. 3 min från pachamama!

hej, ta tåget från milano till verres ca 1-2 timmar, verres är orten som ligger i botten av ayas dalen, från verres tar ni bussen upp till champoluc, den tar ca 45 min. ska ni ta taxi får du nog kolla med flygplatsen och deras taxibolag. verres o champoluc har inget fungerande taxibolag. maila mig om ni vill ha mer info.

åk inte mot turin. känns som en omväg, det går bussar direkt till valley de aosta!

åkte från flygplatsen med en taxibuss som hotellet ordnade, samma hem. har dock inget grepp om vad det kostade då jag åkte med päronen.

Helt klart hyr bil vi hyrde via Holiday Autos en Opel corsa för ca 2700 SEK i 10 dagar nu i mars. Tar ca 2,5 tim att köra. En varning det är lite knivigt att hitta ut ur Milano. Fördelen med egen bil är att ni kan åka ner i dalen å handla billigare mat tex samt ta er runt i Aosta dalen.
Lycka till och ladda upp bilder på åkningen..

Ciao

Dogge_dj sa:
jag åkte ner för ett år sedan med en farbror till champoluc. Vi åkte från Milanos flygplatsen till milanos central. därifrån tog vi ett tåg som gick mot Turin.
vi hoppade av vid Chivasso och bytte tåg, nästa tåg gick mot Aosta.
hoppade av sedan vid Verres och därifrån går det bussar till Champoluc. går rätt snabbt och det va rätt billigt!
Samma sak här, la mig i solen och vips som kom bussen;)

hej! gjorde en säsong i Champoluc år 06-07. bästa sättet och framförallt det billigaste är att ta tåg från milano till Verrés, efter det så går det bussar från baksidan av tågstationen upp till Champoluc. gå in på Vallé D´Aostas hemsida, då kan du få information om dalen samt länkar till Montersosa-ski och Champoluc! ha så kul i Champoluc, det lovar jag er att nu kommer att ha=)

Ifran milano till verres tar man sig lattast (tycker jag) med buss ifran busscentralen Garrambaldi. sedan ar det bara att ta lokalbussen fran verres upp pa berget.. Var ute i tid dock.. sista bussen upp till champoluc gar ca 22:00 om jag inte missminner mig.. Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp