Hur kan vissa snurra så snabbt!

• Trådstartare Trådstartare pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

pizzaaugust

Guest
hur fan gör vissa för o snurra så jävla snabbt.
nåt tips på hur man snurrar lättare o snabbare?
jag klarar typ precis 540 i 7 meters hopp kanske. kanske större e så ålig på o gissa sånt.
men så va jag i local backen i ett hopp på typ 3-5 meter och de kommer ungar o gör 7:or. hur:P

kan ju vara hur du roterar? eftersom att du antagligen är längre och tyngre än ungarn?
så det är bara att satsa 'friskt vågat hälften vunnet';)

jag e en unge.
jaja får väll testa ta i bara:P men allså hur tar man i allså hoppa upp¨t sopm rycka eller bara snurra eller hur liksom:P ge nåt uppskjut.. äsch fan vad svårt att förklara

Jag har också lite funderingar på detta... Styrkan i snurren, den kommer väl från bålen och mage/rygg? Så om man vill kunna snurra bättre skall man alltså träna mage/rygg?

Jag har själv ganska tunga BC-jibb skidor och det är minst sagt krävande att snurra runt på dess plank vilket resulterar i lite känningar i knäna. Finns det någon övning som gör att man övar upp knäna och ledbanden, eller vad det nu kan vara som tar stryk, så att man slipper känningarna?

ju smalare man har benen, asså ju närmare fötterna är varandra desto mer snurr får man =)
breda ben inför hoppet, sen i luften draru ihop dem, åsså isär näru landar =) Å TA I! fan de e bara trycka på!

asså.. det e bara o dra på som fan! typ om du kan på studsmatta så e det bara o göra likadant på skidor.. tror ja såg dig i åre förresten :P

men de ska ju va snyggt också:P okej tackar sandgren.

nån annan som har nån teori

om det ska va snyggt så går det inte att snurra så fort men om du skiter i det ser ut så kan du säkert dra en 9:a i ett 7m... inann hoppet drar du armarna åt höger (om du snurar åt vänster) å sen när du är uppe på kicken drar du i allt du kan och drar armarna mot kroppen och drar benen mot varandra då snurar du som fan! (förlåt om den är beskrivni
ngen är lite konstig å slafsig!)

småungar snurrar snabbt för dom väger inget o de flesta har jävligt korta skidor, underlättar jävligt mycket .

men självklart är det ju teknik också, om du verkligen vill veta hur dom gör kan du väll fråga?

om man bara är ute efter spin to win, så se till att kasta runt armarna och axlarna i uppgången samtidigt som du tittar runt axeln och håller armarna tätt intill kroppen.
Det är aldrig snyggt, men sätter man snurren, vilket man antagligen inte gör, kan det nog imponera på någon.
När vi hade en typ 2-3 meters platå med mjuk landning förut testade jag den metoden och överroterade en sjua. Det var lite coolt, men man hade ingen koll på vart man var.

hehe.. okej. jo jag kanske har långa skidor:s o tunga. pe 179:or. jag e 180. skulle ja ha ortare kanske:S korta skidor e jävligt o stabilt tycker jag.

ingen aning sw 540.
antar att nåt psyko på BB gav mej massa kost tillskott och andra piller så jg växte.
ingen annan förklaring.
kanske att mina föräldrar är jättar men.. näää!

august backflip i ett typ grönt hopp... de sätter man.. om man kan... men snurra fort måste man lixom dra ihop skidorna... och dom små.. eee dom är små och lätta har korta skidor osv..

allså när du snörrar ska du först va bredbent och ha armarna ganska långt ut när du ska börja snörren sen under snörren drar du ihop benen och drar in armarna mot kroppen sen när du vill sluta snörra så gör du som du va från början det handlar inte om hur mycket du tar i.. lr jo ganska mycket men mer tekniken!

jag undrade hur folk snurrar snabbt du snurrar väll inte snabbare i ett större hopp.
jag menar dom gör ju 7:or i små hopp då undrar jag hur jag ska göra för snurra lika snabbt inte
om jag ska hoppa i större hopp,

tack för svaren föresten

Jag har samma problem i stora hopp.
Jag kan komma runt hur lätt som hellat i en 540 i en meter hög kick tex.
Men när jag kommer till större hopp, som i ditt fall, ett 7 meters hopp, så snurrar jag inte alls fort, just så jag klarar 360 nästan ..
Sen ska jag satsa på typ 720 så är det bara att snurra och kolla runt axeln.
Dra ihop benen och kroppen så du snurrar utafan.
Frånbörjan behöver det inte se snyggt ut.
Sätt tricket först och nöt på det, tillslut kan du börja göra det snyggare och snyggare =)

men om man bara drar ihop armarna kan man ju inte graba. ser ju asfult ut

Senast ändrad:
ett tips är att stå brett påväg in mot kicken, en bredare stance underlättar utgången i spinnen. rotationen ska
komma från höfterna och bålen, och ett skär på kicken åt det håll du ska snurra hjälper.
sen gäller det bara att komma iväg i en bra rotation, och sen dra upp knäna.

du snurrar snabbare switch, därför är det ingen pang-grej att ungarna du ser även gör switch7or.

lycka till/J

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp