Hur känner ni igen barnen i backen?

När min fru var liten hade hon och syskonen ”rävsvansar” fast bak i nacken.

Man ser ju många barn med mohawk eller liknande på hjälmen. Vad är era bästa tips?

Förslagsvis med egen ryggpatch ;)

Men annars är väl reflexvästar smart, men själv ser jag inget direkt behov av något extra då jag känner igen kläderna/hjälmarna och stilen rent generellt på barnen ^_^

Jag är ledsen men jag förstår inte problemet. Är det vanligt att föräldrar ”tappar bort” sina barn på skidanläggningar?
Tuppkam trodde jag bara var för att barnen eller föräldrarna har den knasiga uppfattningen att det ser coolt ut.

Det brukar finnas någon låda för upphittade saker,kolla där om antalet inte stämmer när ni ska åka hem.
Vi har ett par bekanta som åkte ifrån ett av tre barn vid en rastplats utanför Borlänge på väg hem ifrån Sälen.
Lite svinn får man räkna med 😉
Det löste sig efter lite hjälp av vänliga medmänniskor.
Så kan det gå!

Hela vår familj har på något sätt lyckats få till lite färg på våra hjälmar. Det funkar rätt bra då 90% kör svart hjälm. 😉

Poäng är väl inte att man tappat bort barnen snarare att både dom och vuxna på ett snabbt och enkelt sätt ska hitta dom i backen. På ett sätt som är lätt också för tex morfar etc
Reflexväst är en bra idé. Sugen på att höra om det finns fler!

Väl annan färg på kläderna och hjälmarna än svart och mörkblått som ungefär 90% av alla skidåkare har……
Förutom att barnen blir lättare att hitta ser de snyggare ut än alla tråkiga mörka skuggor som åker utför!
Gäller självklart även för er vuxna!!! 😉

Väl annan färg på kläderna och hjälmarna än svart och mörkblått som ungefär 90% av alla skidåkare har……
Förutom att barnen blir lättare att hitta ser de snyggare ut än alla tråkiga mörka skuggor som åker utför!
Gäller självklart även för er vuxna!!! 😉
Håller helt med @Hawk100 !! 😉 (y)
1641800296796.png

Igen - det handlar om att hjälpa barnen känna igen varandra, för mor & far-föräldrar att få hjälp att känna igen.

Men men, tack för tipsen ni som hjälpt till!

Tillbaka
Topp