Hur lång tid tar slipning och vallning?

Primacy

Medlem
Jag ska ner till Bad Gastein i Österrike nu på lördag och sitter just nu och överväger om jag ska slipa samt valla skidorna i Stockholm eller där nere.

Om det inte tar lång tid och inte heller kostar mycket mer än vad det gör i Stockholm så gör jag det gärna där nere.

Så därför undrar jag om det är någon som vet hur lång tid det tar att få sina skidor slipade där samt vad det kostar?

Ni får även gärna komma med tips på bra och billiga ställen att lämna in sina skidor hos i Stockholm!

Mycket tacksam för svar.

Lämnar du in dom hos valfri uthyrning/skidbutik brukar dom ha skidorna vallade och slipade till morgonen efter. Brukar också vara billigare där nere, enligt min egna erfarenhet.

Brukar gå fort om det är lugnt hos den som skall fixa dem, annars lämnar man in dom på eftermiddagen och kan få dem dagen efter på morgonen.

Pris varierar ju självklat men kan gissa på att det kostar några hundralappar.

Ett bra och trevligt ställe med svensk personal är First Descent, ligger mitt emot Salzburger Hof.

Som alla föregånede talare så säger jag att det går lika bra att lämna in när du kommer ner, slipning och vallning ligger på cirka 25€ och uppåt ( beroende på om du ska ha "tuning" eller inte) Kan även instämma med Heinz_P, First Descent är kunniga. bra personal och bra maskinpark!

Tillbaka
Topp