Hur många skiddagar?

CrilleC

Medlem
Hur många skiddagar?
Jag är lite nyfiken på hur många skiddagar man lyckas skrapa ihop under en säsong?

Då syftar jag inte på skibums eller personer som jobbar på skidanläggningar utan personer som arbetar/studerar heltid?

Själv bor jag i Stockholm och försöker få in ca: 40 dagar per år men lyckas bara med ca: 30. Semestern räcker helt enkelt inte till :-(

/Crille

Hur många skiddagar?
nästan dagligen sen allhelgona... tappade räkningen nån gång vid nyår. och nej, jag är ingen skibum eller dyl.. går fortfarande i skolan och nej, jag är inte skidis.

Hur många skiddagar?
Jag pluggar på gymnasiet, men fick något över 50 skiddagar i vintras, men då skolkade jag en del. Dessutom blev det runt 20 dagar i somras. Det tycker jag är rätt okej, och jag missade ingenting i skolan heller.

Hur många skiddagar?
Ca 20 men målet är 30... Lyckas dock ej. Kanske denna säsong... Man borde flytta längre norrut. Går knappt att åka över helgen från södra Sverige om man inte tar ledigt hela fredagen och åker torsdag em. Så jobbet är definitivt ivägen...

Hur många skiddagar?
Jag och min fru tog chansen och flyttade till munchen för att komma nära Aplerna och därmed få fler skiddagar. De sista 3 säsongerna har vi mellan 15 och 25 skiddagar ... men då har vi riktigt bra skiddagar då vi har möjligheten att planera med kort varsel om det ser ut att komma en dump

Hur många skiddagar?
räknar inte åker bara typ varje helg o lov o ja alla lediga dagar o på kvällar i gustavs berg backen.. TYYP

Hur många skiddagar?
OjOjOj
Själv e jag inbiten skibum men jag ser ju att här e många som får fler dagar än jag.
Hur lyckas man få 100skiddagar när man jobbar eller pluggar?

Hur många skiddagar?
Förra säsongen 26 skiddagar. Året innan ca 30 dagar. Ligger i snitt ca 25-30/säsong. Svårt att få till så många fler om man bor i Göteborg och vill ha några lediga sommardagar ochså. Som tur är har jag och min sambo gemensamt intresse med skidåkningen. Långresorna stjäl skiddagar eftersom restiden ökar, men å andra sidan ökar ju kvalitén och upplevelsen.

Anders

Hur många skiddagar?
Ca 40 i år (zakopane, chamonix, narvik, abisko)

och jag jobbar heltid.......statligt ;)

men så mycket sommarsemester blir det inte...

Tillbaka
Topp