Hur mycket cash?

Bate

Ny medlem
Hur mycket cash?
Tjena alla jibbers och annat padrask därute! Jag drar till Val Tho v.9 med 3 grabbs, vi bor i lägenhet och min fråga till er är hur mycket cash man ska ta med sig? Vi ska köpa mat och laga frukost och middag själva. lunch består utav mackor vi gör hemma. så det som kommer kosta är alltså mat för en vecka och alkohol. vad kör ni med för tumregel per dag, 300 kr/dag?

Hur mycket cash?
Personligen är min tumregel ca två mäklarbrickor och två döner kebab per dag (natt). Så det gäller att kolla upp vad mäklarbrickorna ligger på i respektive ort... Kanske runt 150E i Val T?

Hur mycket cash?
ok, frågan är väl hur gamla grabbsen är, och hur stor aptit de har. Sen är ju åxå frågan om du menar 300 kr/dag och person, lr om du menar för er 4? Ang. alkoholen beror det ju helt på om ni ska gå till systemet (lr vad det heter där nere?) och köpa den, lr om ni ska gå på nån pub/afterski och "hälla i er den".

//Axel

Hur mycket cash?
300 kr per gubbe tänkte jag. fast det kanske blir lite lite. nej vi ska supa ner oss hemma och snåla på krogen.

Hur mycket cash?
ok, jo men då borde väl vara lagom med 300 per gubbe. Jag vet inte hur dyr spriten är i Val Tho, men man kan ju även köpa lite av spriten här i sverige, eller på vägen dit och spara nån krona där åxå ;) För övrigt verkar väl 300kr/ pers och dag ganska rimligt.

Lycka till!

//Axel

Hur mycket cash?
persoligen tycker jag att 300kr låter ganska lite...
med tanke på varje gång jag reser så ger jag av med ca 700-1500kr per dag!
men det kanske är bara jag :/

Hur mycket cash?
skaus sa:
Spriten i Chamonix kan fås för 100 kr per sjuttis. Inget sagt om kvalitén.
hehe, ok... Själv är man ju nykterist för tillfället (15 åring), så jag har inte järnkoll på vad sprit kostar på olika ställen, men om man som sagt köper lite på nån tax-free/i Tyskland lr nåt, så kan man väl spara några kronor =) Sen kan man ju fråga sig om ngt annat än öl är så bra, med tanke på att man ska åka skidor dagen efter, och att detta inte är så roligt med baksmälla (tror jag??)... Och Wolwerin, du skriver att du gör av med 700-1500 per dag? Då har du inte lagat maten själv, och inte druckit hemma va??? Om så är fallet,måste du ha ätit hummer och oxfilé:p OCH tagit en tolva sviindyr typ 70årig whiskey på stans dyraste pub? Nejmen skämt åsido, jag tror att ett snitt kan ligga där nånstans, runt 300/pers och dag. Du skulle ju kunna ta med någon extra tusenlapp, pengar kan man ju ta med hem igen, och man behöver inte göra slut på 100000/dag, bara för att men har med sig det?:p

/Axel

Tillbaka
Topp