Hur mycket längre kan (twintip) skidorna vara en än själv?

inte allt för långa 5 cm låter väl ok. det ser ju skit dumt ut med 2 meter skidor i park.

Fischer Airstyle finns i 160 ,170 , 180
MadTrix 163 .172, 181
Mojo 166 .176, 186
Det kan vara en fingervisning hur långa skidor man ska välja
Dom riktigt långa tunga och åkskickliga grabbarna väljer dom längsta, sen får man själv bedömma var på skalan man befinner sig

ähhh, hur lång är du? är du 170, köp ca 160-170. sån jävla roll med vikten gör det ju inte, eller har lite stor benstomme eller sådär så kanske du inte ska till med salomon 1080 som är mjuk, då kanske du skulle ta madtrix, den är rätt hård va?

hur långa som helst. det beror ju på vad du tycker är skönast. vissa gillar korta skidor medan andra vill ha längre. själv gillar jag att åka fort med stora svängar och det blir ju bara stabilare med långa skidor, därför kör jag på ett par som är ca 10 cm längre än mig.

jag är 160 cm lång väger 46 kg och har 161cm långa skidor . jag är ganska ny på skidor elr jag har inte åkt på nått år är det lagom för pist puder park ?

lindholm222 sa:
jag är 160 cm lång väger 46 kg och har 161cm långa skidor . jag är ganska ny på skidor elr jag har inte åkt på nått år är det lagom för pist puder park ?
haha gammal tråd du har hittat :P

det är nog ungefär lagom, du kanske skulle ha lite kortare, men du åker ju puder också så det blir nog bra ;)

lindholm222 sa:
Eftersom du redan har skidorna så är det väl bara ut och prova?

161 kan vara det bästa för dig men även det sämsta, beror ju på vad det är för skidor :P

är det ett par barnskidor från 80-talet så är det nog det sämsta, är det nya twintip som är anpassade för barn/ungdomar med en midja på typ 80-90mm så är dom nog perfekta då dom barn/ungdomsskidor är mjukare vilket passar din vikt.

Sen om dom är bra i pisten beror väldigt mycket på hur du åker tekniskt sett men om du railar så är dom nog rätt slöa i pisten efter bara några åk :P

Annars sjukt gammal tråd :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp