hur övervinner man sin rädsla?

minutemaid

Ny medlem
tja, jag är en kille som älskar att åka skidor men när det kommer till att hoppa ritigt stort så ballar jag alltid ut.
Jag prövad hoppen i bräcke men jag ramla på det firsta och det här var firsta dagen på mitt lov.
jag vill pröva igen men vet inte hur jag ska övervinna min rädsla nu.
hjälp!!!

Att säga hoppa bara är inte så svårt, men dra med en polare som nObBles sa och pressa varandra, testa dom mindre hoppen innan och ta större och större och glöm aldrig Pain is temporary but glory is forever, peace out

Mr_Spliff sa:
Att säga hoppa bara är inte så svårt, men dra med en polare som nObBles sa och pressa varandra, testa dom mindre hoppen innan och ta större och större och glöm aldrig Pain is temporary but glory is forever, peace out
precis så brukar jag alltid göra när vi ska göra nå nya trick eller hoppa nå feta hopp... å det sista är så sant så sant...

vad är det du är rädd för egentligen? om det är att du är rädd för att göra illa dig så är det bara att tänka att lite fart och landa platt gör ondare än mycket fart och landa i landningsbanan:P

sluta TÄNK! du ska typ inte tänka ett skit på väg mot kicken, för håller du på att gruva dig och typ tänker "tänk om jag ramlar!" då kommer du att ramla.

Ta me d en kompis som är jämnbra som dig sen kör ni att den som hoppar föst får hundra kronor av den andra!!

visst e jag smart!

asså vad e stor?? om det är typ 12 m kan jag förstå men om det är ett typ 6 m så är det bara att hoppa in sig lite sen dra med en som e as bra som typ övertalar dig.

det funkar för mig när jag ska lära mig nya saker

Rädd för vad, att skada sig? Kan säga att det är värt att bryta några ben för en rejäl luftfärd

stå inte och vänta innan kicken max 5 min. då skrämmer man bara upp sig det räcker att du stannar så du ser hur hög fart du bör ha.. som nån sa tänk så lite du kan

åk ett åk så du har sett hur "litet" hoppet egentligen är sedan på vägen ner o påväg upp i liften försöker du se dig själv hoppa på hoppet o göra de tricket du ska göra, sedan när du står vid in runnet så ser du bara dig själv göra tricket o inget annat, men stå inte där för länge...sedan när du åker in så tänk så lite som möjligt, du bet ju redan hur du ska göra;)

/Adam

lite off topic kanske men jag svarar - gå till forum klicka på den rubriken du vill lägga tråden under och där rullar du ner en bit så ser du några fält liknande dessa så fyller du i de du vill fylla i där...

/Adam

Snödjup

Tillbaka
Topp