Hur ska man placera en bindning!

stahlViktor

Ny medlem
JAg gillar att hoppa i parken men vet inte riktigt hur ja ska placera min bindning kan någon hjälpa mig? ska man placera den som vanligt?

stahlmannen: för att få optimalt för park bör du placera bindningen så du har lika mkt vikt framför som bakom.. Många som åker park placerar bindningen i skidans centrum, också kallat mitt monterat.. Jag har inte själv varit med om det men det sägs att man ska tappa lite sväng förmåga på skidan.. Så vill man ha kvar den egenskapen så kan man montera bidningen en bit bakom mitten.. På mina Mojo´s har jag placerat den 3 cm bakom mitt medans på mina park har jag helt centrerat.. Mojo´s används ofta för puder/bm åkning då man med fördel kan behöva sväng förmåga på skidan också.. Så det beror lite på vad du ska göra, ska du bara åka park så säger jag mittmonterat men ska du åka lite överallt på berget skulle jag nog säga någon cm bakom mitt..

Detta är bara vad jag tycker.. Säkert många som har något att säga om det..

1.5cm bakåt. Bör du placer. för att skidan ska vara duglig för pist och off-pist med och det går utmärkt i parken med.

Det finns många varianter på det här, personligen har jag mina bindningar på skidor och tänker fortsätta med det, trivs bra. Men sen finns det ju de som köper andra typer av personer som köper andra typer av bindningar och monterar på ex snowboard, vilket jag tycker är dålig stil!!!

Fast allvarligt så bör du nog mitta den eller ngn cm bak... absolut inte som vanligt,inga trevliga fakie landningar och värdelösa tailgrabs

Det skiftar från skida till skida vart "midjan" sitter, på vissa skidor sitter midjan på mitten, och då är det bäst att montera i mitten för att få ut det mesta av skidan.

tja jag brukar montera 2cm från mitten för att dom ska funka hyfssat i pisten också men ska du bara åka park så mittmontera

Tillbaka
Topp