Hur skall jag göra?

Prahna

Ny medlem
Hur skall jag göra?
Jag har ett litet trauma...
Efter att jag blev singel så har ju inte mycket för mig på nyår...alla kompisar skall
fira med sina tjejer och här står jag ensam, vill ju inte vara tredje hjulet....inte alls kul
Så nu idag kom jag på den fantastiska iden att jag drar till alperna. Jag har ju semester så det är ju ok.
Problemet är att jag skall Val Thorens v5 så det kommer gå pengar då och jag har som regel att alltid ha minst en månadslön sparad ifall nått händer.....nu är det djävligt lockande att bryta den regeln....(efter jag blev singel har kulorna rullat på sprit och kläder )

Hur skall jag göra? Skall jag åka med UCPA och åka skidor i 7 dagar bli 10kkr fattigare och ha kul eller skall jag köra på det säkra kortet och spara pengarna och sitta hemma i Göteborg och uggla? Tänk på alla brudar som kommer vara på resan Jag kommer ha askul
Men sedan ryker halva min buffert vilket är mindre bra....vad skulle ni göra?

///M

Senast ändrad

Hur skall jag göra?
Åka upp till sälen kanske. Svenska fjällen är fint på vintern. Det blir billigare också och det finns säkert massa fina tjejer i sälen också.

Hur skall jag göra?
köp en triss lott. vinn en miljon. skickar halva vinsten till välgörenhet, åk skidor, köp sprit och kläder. träffa brudar och ha kul.

Hur skall jag göra?
Sälen.....inte riktigt samma klass....sedan kostar det nästan lika mycket....skulle inte tro att jag åker dit. Kanske åre i så fall.

///M

Hur skall jag göra?
Nej, det kostar verkligen inte lika mycket. Å andra sidan så tror jag att allt boende kring nyår är bokat i Sälen.

Hur skall jag göra?
åk för fan pengar löser sig alltid på nåt sätt. investera i skidåkning är att investera i kärlek och där får du definitivt en skidåkar brud.

Hur skall jag göra?
det finns ju ingen anledning att tveka i det här fallet. Ut och lek av dig med lite skidåkning och du hittar säkerligen ett gäng galanta damer bland säsongarna eller bland dina UCPA:are..
ÅK!

Hur skall jag göra?
Vilken j-a fråga... Vore jag som dig skulle inte bara åkt en vecka till alperna, säg upp dig för fan och stick iväg en säsong. Stålar fixar sig alltid och jobb finns att söka när du kommer hem. Varför sitta hemma och bränna stålars på folköl när man kan dricka obstler i alperna...

/C

Hur skall jag göra?
sno dej en snömaskin vid närmsta skidbacke, gör dej sedan en egen backa hemma! sedan har du svin mycket pengar lagom till v5.. fan va gott! hehe // Jonas

Hur skall jag göra?
klart att det känns tungt att bryta principerna. men någon stans får man dra en gräns när det gäller att inte bryta också.. och den gränsen går fan vid en vecka med schysst skiåkningi alperna. iväg med dig för tusan!

Hur skall jag göra?
Du sa att du alltid hade minst en månadslön sparad om något skulle hända.
Tycker du inte att det har hänt något nu? Det är för sådana här oväntade tillfällen du sparat dina cash. Åk! Hur kul är det i Göteborg så här års?

Hur skall jag göra?
Just nu vacklar jag....
Min polare frågade om jag skulle med till Åre. Först lät allt toppen:)
Efter några timmar så skulle hans tjej och farsa med. Lät väl sådär men sedan kom dödsstöten...vi skall bo 1 mil utanför åre. E han um i huvet eller, skall jag sitta och "mysa" med han o hans tjej eller på nyårsafton? Jag vill ju bo mitt i åre. Så nu är jag tillbaka på ruta ett:(
Är det nån som har en del i en stuga eller lägenhet för en pers så är jag mycket intresserad av att hyra denna. Annars så lutar det nog mycket mot alperna. Nackdelen är att då fimpar jag mitt kapital och de pengar som jag ev behöver i vår när jag skall köpa hoj(KTM 660 hehe).

Hör gärna av er om ni har nån säng i åre över under nyår:)
///Mats

Hur skall jag göra?
Dexter, visst jag kan bara dra för pengar kommer ju alltid in. Men grejen är att mitt företag kickade 16 pers i våras vilket gör att man är försiktig. Man vill ju ha lite ifall de skulle komma igen med en ny våg av kickar.
Dock sa vår vice VD idag att de skall försöka att behålla samma personalstyrka nästa år:) Så jag hoppas de kan hålla vad de lovar då jag garanterat ryker nästa gång.
Sedan har man ju alltid semester innestående så då får man ju 25 sköna laxar att använda ifall man ryker:) Men man vill ju hellre ha 50 om nått sånt händer:)

///M

Hur skall jag göra?
Stick ivag saklart!! Vad vantar du pa...sluta MESA !!
Livet ar till for att levas....varfor spara pengar..peengar ar till for att spenderas..!!
Ut och ak och ha kul!!

Tillbaka
Topp