Hur söker man jobb?

rezziq

Medlem
Hur söker man jobb?
Ja ni läser rätt, hur? Har varit på intervju på Hotel Diplomat i Åre nyss, men det blev inget med d.

Vi kan ju börja med Sverige, Aplerna kommer sen. Jag är nog mest ute efter fester och lite skidåkning. Sälen är okay, Åre är bättre..

Hur söker man jobb?
Man skickar lämpligen in en ansöka och hoppas att komma på interjuv. Är så jag har fått mina jobb iaf.

Hur söker man jobb?
dollebro sa:
man känner någon som känner någon, det är så man får jobb, inte genom ansökningar.
Fan sälj den idé till AF så blir du rik. (som har gett mig nollhjälp iofs)

Funkar tyvärr inte så på så många ställen...

Senast ändrad:
Hur söker man jobb?
Har man kommit till mitten på oktober utan säsongsjobb så skriver man ett bra cv och skickar till alla......ja precis alla företag som finns i skidregioner. Någon har med all säkerhet inte anställt färdigt än.

Mailbombar alltså

Good luck

Senast ändrad:
Hur söker man jobb?
och glöm för guds skulle inte bort att spä på lite extra. du kan allt och har erfarenheter av yrket du söker. nån liten "bluff" på cv't kan funka åxå. eller kanske nån polare som referens som kan intyga att du är grymt kompetent och lätt att arbeta med.

:D

Hur söker man jobb?
det fixar sig alltid när man har jobb. då kliver man bara in på jobbet och ropar högt så alla hör "hej allihop, här är jag! är det nån som har en soffa, ett garage eller hundkoja som jag akn få sova i?"

det är alltid nån som vill få in lite extra hyra genom att låta nån sova 1 månad på soffan.

Senast ändrad:
Hur söker man jobb?
hehe, men i nästan alla jobbformulär ja fyllt i så frågar dom om eget boende.. Men skall ja bara söka exempelvis via Åres företagsregister och hoppas på det bästa? Känns ganska meningslöst, :P

Hur söker man jobb?
det beror ju helt på vilken sorts jobb du söker. nu är det ju så att åre är det absolut svåraste stället att få jobb på så om man inte känner nån eller har bra erfarenheter och referenser så ska man nog inte hoppas på för mycket där. men det är klart värt att ringa alla företag man kan tänka sig att jobba på, på flera olika skidorter. du kommer få väldigt många "nej tack" men du kanske får ett "ja" och det räcker ju faktiskt med ett "ja" bland 200 "nej"

Senast ändrad:
Hur söker man jobb?
JockeSki sa:
det beror ju helt på vilken sorts jobb du söker. nu är det ju så att åre är det absolut svåraste stället att få jobb på så om man inte känner nån eller har bra erfarenheter och referenser så ska man nog inte hoppas på för mycket där. men det är klart värt att ringa alla företag man kan tänka sig att jobba på, på flera olika skidorter. du kommer få väldigt många "nej tack" men du kanske får ett "ja" och det räcker ju faktiskt med ett "ja" bland 200 "nej"
ok, men det gäller att fixa jobbet först, sen boendet?

EDIT: Har du tipps på skidorter i SV. Sälen är ändå ok men var finns jobben? AMS har la 3000 ansökningar på varje jobb..

Senast ändrad:
Hur söker man jobb?
rezziq sa:
ok, men det gäller att fixa jobbet först, sen boendet?
nja, jag är ju ingen expert i ämnet men jag tror det är lättare att hitta en soffa nånstans än ett jobb. man vill ju inte binda upp sig med boende och sen stå där med skägget i brevlådan om man inte har jobb. jag skulle leta jobb först. det finns ju faktist folk som bo i husvagn under vintern i värsta fall. det kan va rätt mysigt faktiskt. boende fixar sig alltid.

Hur söker man jobb?
regel nr1 när man söker jobb det är att om man har möjlighet (bor nära) så åker man dit och säger "hej, jag söker jobb". då är det betydligt större chans att man får jobb än att bara skicka in ett opersonligt cv. om man nu inte bor nära får man väl hitta på nått annat. t.ex. söka upp alla restauranger i sälen ( http://shorl.com/hudyvogykugri ) och sen ringa dom allihop.

Hur söker man jobb?
Har du aldrig sökt jobb förrut eller?? Kolla platsförmedlingen. Maila dom du tycker verkar intressanta. Åk upp i Jan så finns det säkert jobb där folk har slutat, fått sparken. Var kreativ..

Hur söker man jobb?
rezzig-> Det är tunt med jobb för hjärnkirurger i Åre så du får ligga på som en gnu helt enkelt. Och glöm inte vaselinet!

Hur söker man jobb?
Tror att man ska ha bra mycket flyt för att fixa boende i Åre i år. Senaste nyheterna hemmifrån Järpen var att det inte fanns lägenheter kvar där heller. Då talar vi endå om 2,5 mil till Åre...

Senast ändrad:
Hur söker man jobb?
Gå till "kebabhitler" som säljer kebabmackorna, hälsa från jonas-04 och be om ett jobb... Det går nog sjukt bra, hahaha

Tillbaka
Topp