Hur stor chans är det att brädan knäcks?

• Trådstartare Trådstartare bifteksupernova
  • Start datum Start datum
B

bifteksupernova

Guest
Hur stor chans är det att brädan knäcks när man håller på och böjer på den?
Förut trodde jag att den knäcktes jättelätt, men nu när man ser folk som glider runt på den och håller på med butters och sånt så börjar man undra, är det skillnad från bräda till bräda?

enligt h= 6,6261·10−34 Js+t + dt( 2%) + E(p) = p2M(2+34)F ( p2)
så har kossan fel! det är 6.74% chans..

Det beror på, enligt mig är det ungefär lika stor chans att brädan går sönder som att du någon gång druckit gustav vasas piss, dvs ca 100%

Hur stor 'risk' menar du antar jag?
Eller vill du att brädan ska gå av?

Sen kan man ju reflektera över hur skadat sjukt det skulle vara om det verkligen inte var nån skillnad "från bräda till bräda".

klart det varierar, men de tål en helvetes massa! Inte för mycket men jävligt mycket!

wire sa:
det är klart att det är skillnad från bräda till bräda?
min gode vän! du har rätt. men det beror lika mycket eller mer på vem det är som rattar brädan. väger du 150 kilo är risken betydligt mycket större en om du väger 60 kilo..

såååå: ett riktigt svullo på en världelös bräda = störst chans
och: en tunnis på en mjuk bra bräda = minst chans

allt där emellan varierar

Brädan knäcks inte lätt alls.. Måste jävligt mycket till för att du ska knäcka den.

Kika bara på alla störda boardslides i filmer, där man landar gränsle över ett räcke efter ett hög fall, där utsätter du brädan för mkt tryck, där håller det. Det ska nog till mycket för att ha av till och med en dålig bräda.

Kika bara på alla störda boardslides i filmer, där man landar gränsle över ett räcke efter ett hög fall, där utsätter du brädan för mkt tryck, där håller det. Det ska nog till mycket för att ha av till och med en dålig bräda.

Tillbaka
Topp