Hur tror ni alla jibbare kommer se ut nästa säsong

jag kmr iaf köra på de gamla vanliga.. enkla färger, inget skrikigt och speciellt utstickande.
sen baggy med en tshirt som hänger ut ..

Nojlas sa:
Först jibbing, sen backcountryjibb, nästa års fluga är backtips! Man kan BARA åka fakie, inget annat. Detta nya unika fenomen kallas således fakiejibb, eller F-jibb om man så vill. Eftersom detta är en HELT ny sport så måste alla F-jibbers särskilja sig från de vanliga skittöntiga skidåkarna, således kommer de åka i jeans nerstoppade i pjäxorna och gåsjackor och försöka prata häftig utländska. Till nästa vinter kommer de även att ha klurat ut någon plastig attityd som alla ska köra med.
För att åtgärda detta problemen kommer som tur är dessa muppar att hängnas in i ett avskilt område - en s.k. "park" (tidigare känt som "snowboarland" där man på nittiotalet spärrade in den tidens puckon).

Nästnästa år kommer detta fenomen givetvis som BackCountryFakie-Jibbing (BCF-Jibbing), det kommer också att bli jätteradikalt. Sjukt jätteradikalt faktiskt. Jag kan knappt hålla mig...
Där har vi det!

rosa elefantdräkt kommer vara väldigt inne.

22ebde25d94829d3bc893bac3f54f98f.jpg

inga jibbungar som åker runt i xxxxl kläder är ju gangster på riktigt...de kommer från övre medelklassen minst och får alla sina grejer från mamma å pappa :P
jag tror att de kommer inse det nästa säsong och således åka runt i skoluniform som de äkta rikemansbarn de är...

Hoppas folk fattar att man ska ha stavar iaf. annars hoppas jag på tights o sånt, det är fett mycket koolare :D

ja tror färgglatt kanske o baggy men inte så gangsta osm detta året tror ja inte och åkning utan stavar kommer nog vara ganska så inne!

köp tidningen Åka skidor där står det:
Kläder i xxxxl
hjälm i millitärstuk (BL)
goggles med spegel
bandana för ansiktet
mittmonterat och klistermärken på skidorna
och givetvis korta stavar (man ska inte åka utan stavar de e blades åkarnas mongo stil.)

blir nog en rätt så färg glada kläder för mig, inga jeans eller något sånt för min del utan lite normala vinterkläder som man hade när man var mindre men lite finare;p

jag kör i alla fall i Coop Forums nya kollektion riktigt het!
Det är en overall i färgen orange så snygg!

öhh det är ju ganska givet.

alla kommer se ut som jag, det är jag som sätter trenderna .nu

jonte_92 sa:
köp tidningen Åka skidor där står det:
Kläder i xxxxl
hjälm i millitärstuk (BL)
goggles med spegel
bandana för ansiktet
mittmonterat och klistermärken på skidorna
och givetvis korta stavar (man ska inte åka utan stavar de e blades åkarnas mongo stil.)
vilekn tidning ? verkar vara fett gammal iaf . bl är så fuult

ALXX sa:
förhoppningsvis riktigt snygga tighta brallor som eric strand kör, jag är inte oseriös de e coolt på riktigt!

edit: fuck you vxo
ni ser ju hur coolt de e på adam falk i kläppen
wordar faktiskt sjukt cleant med tajta mörka jeans plus en fet jacka,,

jag kör såklart inte det. för fet för tights jag kommer köra så stort som möjligt.. svårt med byxor:/..

Kör la som jag gjorde i år, snygg jacka, baggy brallor och bandana,hjälm och goggles innanför hjälmen

PS: Kommer att satsa på att ha en t-shirt som sticker ut under jackan:D

Clean

skit baggy jacka nästan till knäna , tajta byxor , lång t-shirt under ! :D

Asså fan va lesp jag blir när folk tror å vill att stavarna ska försvinna :O de är ju ett av kännetecken som gör oss till skidåkar och inte några jävla freestyle-acrobater lr snowblades fjompar! Behåll stavarna på folk å FÖ!!

dom som vill vara som alla andra kommer köra lite säkert på XXXXXXL stilen men dom riktigt coola kommer å köra mer tjata inte typ cheap monday tajt men lite tjatare än tidigare :P

som ja sa så kommer de va inne med tajta jeans mörka och stor jacka. STAVAR!!!!

Jag har hört att alla bladesåkare planerar att köra MED stavar nästa säsong (till och med ha en extra teleskopstav på ryggen). Vad ska alla som bildar sin stil på rädsla för att förknippas med bladesåkare göra dådå? Skaffa längre skidor?

Criss-cross style är det som kommer gälla!!!

Och för er kids som inte vet vad denna hiphop grupp hade för klädstil så använde de sina kläder bak å fram... Invert switch är uppfunnet!!!

Hoppas att två oerhört dumma idéer försvinner:
1. Att åka utan stavar. (vill ni verkligen se ut som att ni åker blades/inlines?) Kombinerat med en lite för stor jacka och dålig hållning (sk "gangsta" stil) så ser ni ut som chimpanser.
2. Att ha X antal saker under hjälmen. Man ska inte ha varken mössa, pannband, bandana eller gogglar innanför hjälmen om den ska fungera som tänkt. Dessutom finns det oftast ett eller flera plastspännen på gogglebandet som kan tryckas in i bakhuvudet vid en krasch. (Och vill ni verkligen se ut som Toad?)

Detta är mina åsikter, förutom hjälmens funktionalitet då som är fakta.

Utter sa:
Hoppas att två oerhört dumma idéer försvinner:
1. Att åka utan stavar. (vill ni verkligen se ut som att ni åker blades/inlines?) Kombinerat med en lite för stor jacka och dålig hållning (sk "gangsta" stil) så ser ni ut som chimpanser.
2. Att ha X antal saker under hjälmen. Man ska inte ha varken mössa, pannband, bandana eller gogglar innanför hjälmen om den ska fungera som tänkt. Dessutom finns det oftast ett eller flera plastspännen på gogglebandet som kan tryckas in i bakhuvudet vid en krasch. (Och vill ni verkligen se ut som Toad?)

Detta är mina åsikter, förutom hjälmens funktionalitet då som är fakta.
Håller med till fullo! har oxå tänkt på hur säkerheten påverkas då man proppar in diversesaker emellan skallen och hjälmen!

Tillbaka
Topp