Hur välja stighudar för en "puderturare"?

psortti

Aktiv medlem
Jag behöver ett par stighudar till mina Scott Scrapper 115 och känner mig vilsen....

Jag är en typisk "puderturare", dvs går inga längre turer utan går på kortare turer för att hitta lite orörd lössno. Har inte heller lättaste utrustningen (Scott Scrapper 115, Salomon Shift). Jag prioriterar fäste före glid och vill ha något som är enkelt och "lättskött". Finns som vanligt en massa märken, material etc...

Tacksam för tips från andra "puderturare".
Vad köpa?
Vad kör ni själva på?

Testa BD GlideLite mix, ruskig hållbarhet i både klister & yttersida. Marknades bästa fäste i alla förhållanden. Glider helt ok om man tar hand om dem samt vallar dem efter åkdagens förhållanden. De tar lite större plats i ryggsäcken, men de har aldrig svikit mig. Använder de även på turskidorna, kicker skins.

God tur, vad än du väljer??

G3 alpinist.

Lätta att skära till, tillräckligt bra fäste och glid, håller väldigt bra.
//R

G3 alpinist är det du ska ha.
De har riktigt bra fäste, inte överpris, håller väldigt länge.
De är gjorda för dina ändamål.

Hur långa skidor har du? Har ett par g3 alpinist som jag kört med förra säsongen. Två längre turer och en handfull nära pisten. XL så passar 189-199cm långa skidor. Skurna för ett par anima men är måtten på din Scott liknande så är det ju inga problem att skära till som för dina lagg.

799kr, kolla köp o sälj.

PatrickSthlm sa:
Hur långa skidor har du? Har ett par g3 alpinist som jag kört med förra säsongen. Två längre turer och en handfull nära pisten. XL så passar 189-199cm långa skidor. Skurna för ett par anima men är måtten på din Scott liknande så är det ju inga problem att skära till som för dina lagg.

799kr, kolla köp o sälj.
Har du kvar dem?

Tillbaka
Topp