Hah!
veckisar, vilket ord..
i vilket fall, ville bara förklara hur det låg till, att man inte bara "hyr ut" sitt liftkort sådär.. eller jag iaf..
Sen ang detdär med veckisar hit o dit.. Vad vore min ort utan dem? död förmodligen, i och med att det är de som (indirekt) betalar ens lön.. men om det är skönt att de är där?
Oftast så stör man sig ändå bara på dom o gör man inte det inte bero på att turisterna är snälla utan att de helt enkelt inte är där! o då syftar ja ju inte den sköna jibber typen till veckis (för det finns ju en hel del sånna ju, t.ex. ex-säsongare som du nämnde).. utan typen som:
Åker på en i backen utan att bry sig om att ursäkta sig
Envisas med att åka på ens nya, fina, orepade (!) bräda med sin egen jag-bryr-mig-inte-om-dom hyrskidor i liftkön..
O sen håller på med konstiga ljud o uttalande när de står där
Är allmänt störig o i vägen
Trillar av liftar
Lyckas slå till en med skidor/stavar när man går förbi på stan
Klagar på fullt fungerande service/tjänst när det egentligen är deras eget fel
Och så fortsätter det så i all evighet.. tills säsongen är slut o då har all snö smält..
Så inte så konstigt att man är tröff på turister..
Men för att återgå till tråden så.. menade inte att hindra alla andra säsongare att inte hyra ut sina liftkort, man gör väl som man vill.. ville mest påpeka att det kanske inte var den bästa ideen att satsa på när man gör upp sin skidresebudget utan kanske ändå ska försöka skrapa ihop de extra hundralapparna som man skulle tjänat på den grejen...