Hyra skidor! Bästa stället i byn?

86Fredrik

Medlem
Precis som rubriken lyder så undrar jag vilket ställe ni här inne rekommenderar att hyra sina skidor på?

Jag skall upp till Åre i april och vara där i 12dagar och hade tänkt att jag skulle prova på lite olika skidor, både modeller och typer, alltså både pist,allmountain,offpist osv med olika egenskaper och rocker.

Priset för själva skidhyrningen är inte relevant då jag anser att det skiljer så pass "lite", däremot gillar jag inte att skistar tar ut en avgift om man vill byta skidor, vilket tex inte hansson gör, vet inte hur det är på ÅreSkidsport?,

Sen vart har dem bäst grejor? bäst(kunnigast/trevligast/hjälpsammast) personal?

Kort och gott, vart rekommenderar ni mig att hyra mina skidor på ?

Tacksam för hjälp..

Frågan är ju vad skidsport tar för att byta skidor... Vad det gäller personalen så tycker jag nog att skidsport (iaf för 2-3 år sedan) hade blivit lite för populärt för sitt eget bästa, personalen gick omkring där inne med en uppsyn och servicekänsla som antydde att de kände sig så jävla överlägsna.

Hej !

Hyrde på Åre Skidsport tidigare i år och dom har ett väldigt bra utbud på freerideprylar i alla fall. Jag tog avancerad paketet och bytte skidor 3 ggr under en vecka utan kostnad. Dom har rätt bra modeller av många märken där, testade både Nordica, Völkl och Dynastar Cham . Har hyrt på Hanson också , även där var det gratis att byta, dock så tycker jag dom har lite olika inriktning. Ska man åka raceskidor eller allround för i första hand pisten skulle jag hyra på Hanson . Är man ute efter freeride eller riktiga puderplank Åre Skidsport.

Tillbaka
Topp