Hyra skidor i Bad Gastein

speakr_gus

Ny medlem
Tjena,

Jag kommer var i Bad Gastein under sportlovet och är nyfiken på hur det ser ut med hyrskidor.

Jag har ett par pjäxsor -09 som jag är supernöjd med och behöver då bara skidor och stavar.

Någon som är insatt om det går att hyra halvpaket som ovan och har lite info om priser?

Sista frågan: Jag är erfaren åkare men det blir bara en vecka om året och därför har jag valt att hyra. Vad får man för skidor, är det bra grejer de hyr ut?

Det kostar mellan 25 och 28 euro/dag att hyra top of the line grejer, då kan du t.ex. få armada JJ för puder, head super shape speed för pistracer, kortare radier på riktigt bra slalomskidor, du kan få stora långa charge-skidor a la stöckli stormrider och ja i princip vad som helst.

De butiker du ska gå till är enligt mig i första hand First Decent, den ligger vid Shellmacken mitt i stan, du kan inte missa den. De flesta som jobbar där är svenskar eller norskar, med ett fåtal undantag. Du får bra service av dem.

Om du gillar konstiga märken, som Boheme, Volant, Stöckli, Kästl, och liknande, så ska du gå till sportbutiken som ligger i samma byggnad som Stubnerkogel-liften. De är också mycket duktiga och har bra grejer.

Ett tips är också att gå till hyrbutiken så fort du kommer ned för att "boka" dina skidor, de flesta skidor finns bara i ett par per längd per modell, och de flesta modeller finns bara i 2 längder.

Ytterligare ett tips är att du ska veta ungefär vilken skida du är ute efter innan du går in i hyrbutiken, så att de inte packar på dig ett par allroundcarvers. (om det nu inte är stadium-skidor du är ute efter..)

lycka till!
hans

@ Victor. Bra länk, Tack! Perfekt då det är två barn under 10 som ska med!
@ Hans, perfect nu har jag lite info att gå på. Jag ska kolla in FD.

Tillbaka
Topp