Hyrbil i från Bergamo?

MrBungle

Medlem
Hyrbil i från Bergamo?
Hej Jag och tjejen åker till Gressoney på torsdag!

Lokaltrafiken verkar ta allt för lång tid så vi hade tänkt att hyra bil på Bergamos flygplats.
Finns det nån här som har någon erfarenhet av detta?
Hittar en massa bilar att hyra men försäkringsvillkoren känns som en enda djungel.

Allting verkar helt ok tills man kommer till undantagen, som tex att försäkringen inte skulle täcka vid singelolyckor, eller att man kan bli tvungen att betala självrisksummor som uppgår till en värdet av en ny bil!? Eller en massa andra extra uppgifter som gör den billigaste firman till den dyraste i slutändan!?

Har nån någon bra erfarenhet att dela med sig av på det här området? Jag känner mig helt vilsen.

Hyrbil i från Bergamo?
Tjena, Har seglat mycket på Garda sjön. Och då alltid flygit till Bergamo sedan tagit hyrbil därifrån. Dock inte jag som skrivit på papprerna osv. Men det har aldrig varit något problem eller liknande.

kommer inte på vad hyr firman heter just nu men ska försöka ta reda på det och återkomma senare!

Hälsn....pontus

Hyrbil i från Bergamo?
Jag lämnade tillbaka en nyrepad AVIS-bil på Bergamo igår!!! Väldigt smidigt sätt att bli av med 400 Euro... Möjligen att min reseförsökring kan hjälpa till med en del av det. Annars finns de flera kända hyrbilsföretag på Bergamo, som börjar bli en riktigt fin liten flygplats. De har bilar med vinterdäck och/eller snökedjor. De erbjuder "ski rack" vilket oftast inte är ett takräcke utan fäste för 2 par skidor (utan skidbag!) som sitter på plåten med sugproppar/magnet (kollade inte så noga).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp