Idé: Sätt betyg på medlemmar - underlätta köp/sälj

• Trådstartare Trådstartare eff
  • Start datum Start datum
E

eff

Guest
Hej!

Jag har haft en idé som jag har gått och grubblat på. På senaste tiden så har jag sålt en del saker och vill börja med att tacka freeride.se för att annons-delen fungerar så satans bra! Men! Jag skulle tycka att det var bra om man kunde skriva en kommentar och betygsätta säljare/köpare så att när folk köper/säljer av varandra så kan seriösa och smidiga människor få en passiv upplysning om att deras affärer brukar gå bra och att deras köpare brukar bli nöjda!

Med någon sådan funktion så tror jag att det skulle underlätta köp och sälj när man kan se kommentarer och betyg att säljaren har gjort detta förut och brukar göra det smidigt och bra!

På så sätt kan folk som säljer mycket saker slippa all fundersamhet om man verkligen ska sätta in pengar på hans/hennes konto och lita på att han/hon skickar sakerna!

Vad tror folk om detta?

/e.

Detta diskuterats förut. Det som konstaterats är att ett kommentarsfält på varje annons hade vart smidigast... Om jag inte helt missminner mig för det har hänt förr :)

Jarle sa:
Detta diskuterats förut. Det som konstaterats är att ett kommentarsfält på varje annons hade vart smidigast... Om jag inte helt missminner mig för det har hänt förr :)
Problemet med det är ju att folk tar bort annonserna när dom är sålda, eller inte får det sålt.
I så fall så får man bygga om annonsmarknaden för att kunna sätta annonserna i olika kategorier.
T ex. Nya, Mer än x månader gamla, Sålda.
Säljaren får helt enkelt markera att den är såld, så den hamnar i ett sökbart arkiv.

EDIT: Sen kan man faktiskt använda t ex. Internetgirot, eller bussgods. Så man slipper sätta in pengar i för/efterskott.

Senast ändrad:
Jarle sa:
Men får man en dålig kommentar tar man bara bort annonsen och lägger ut en ny?

finns andra forum som har en avdelning för sånt, man startar en tråd med namnet på den som sålde sedan skriver man vad man tyckte om säljaren, andra som köper av säljaren fyller på med sina omdömen

felix sa:
Jarle sa:
Men får man en dålig kommentar tar man bara bort annonsen och lägger ut en ny?
Kommentarerna sparas väl på användaren och inte på annonsen?

är det ens någon som blivit blåst på freeride...?
iofs har jag väl varit med om mer än en som tvekat köpa pga föräldrar som varit rädda att betala över internet...

Lee-nus sa:
är det ens någon som blivit blåst på freeride...?
iofs har jag väl varit med om mer än en som tvekat köpa pga föräldrar som varit rädda att betala över internet...
Helt blåst vet jag inte om någon blivit, men det är nog inte så ovanligt att säljaren säger att varan är i mycket bättre skick än den egentligen är.

Tillbaka
Topp