Idre fjäll

Idre fjäll
när jag var där över en helg nån gång i januari var det ganska lite köer. helt ok. fast själva berget är ju inte mkt att ha ..

Idre fjäll
Nej tror inte det. När jag var där senast var det nästan inga liftköer alls, dock så var det ett antal år sedan. Håller med andreas-n att det inte är mkt tt ha

Idre fjäll
Jag tänkte åka under sportlovet.

Jag har åkt i Hundfjället och i en backe som heter Väggen. Den tillhör en av Sveriges brantaste och isigaste backe:(

Då undrar jag ifall Chocken sveriges brantaste, är i lika dåligt skick?

Idre fjäll
Jag har åkt dit med klassen i 2 år, inte har Chocken vart öppen då..
Den är ju inte i bra skick, men det är ju just för att den inte är öppen.
Men om du vill uppleva "Svearikes Brantaste backe.." så är Chocken inte mkt för världen,
Den är brant på ett ställe, typ 20 meter, sedan flackar den.

Men allmänt om Idre.. om du vill hitta sköna hopp,
party-sugna tjejer och en schysst afterski..
då är Idre inget för dig.

/Över and Aout

Idre fjäll
Ajo, det finns visst lite kul i Idre.. Var nere där en vecka med lite kompisar och med flickvännen. Vi var där sista veckan de hade öppet så sista dagen tror jag temperaturen var uppemot 30 i solen coh vi åkte i bara underställ =)
Nog om det, jag åkte inte chocken när vi var där, men mina två kompisar som åkte den tyckte nog att det var en helt ok utmaning. Kände inte att där var några särskilda liftköer. Dessutom hade en liten funpark med lite rails och boxar och en liten halfpipe + några "big" jumps. Helt ok glassåkning!

Idre fjäll
tsss glöm de där me 7 minuters lifftköer så långa lifft köer e de inte killen vet inte va han snackar har jobbat 2 sesonger i idre...dom flesta veckorna e de i princip inga köer alls de e nere vid 6 stolen de kan var lite köer ibland under högsesong..

Idre fjäll
När jag var där v.7 förra året så vart det extremt mycket kö. Vill verkligen avråda från att åka till Idre. Du kan lika gärna åka i pulkabacken hemma som troligen har högre fallhöjd än Idres backar. Funkar kanske för barn 2-5år men jag antar att du inte hör till den kategorin.

Idre fjäll
det var ren katstrof med lift köerna vi 6stolen när jag var där med klassen förra året. jag och mina polare gick upp och vi kom för fåra övriga vänner med en 20minuter då snackar vi sämst. Idre suger enligt mig inget är bra där park dålig, backar kort tråkiga, berget litet keligt.. chocken alltid stängd ska man åka den så måste man göra det när den är stängd för den är aldrig uppen så är det :P SÅ vad ska man göra där igentligen.

Tillbaka
Topp