Inavel och backstugesittning

Leder

Medlem
Jaha i brist på annan ockupering tvingas jag av mig själv att skriva detta inlägg. Vad är det för fel på många människor idag? JCM redogjorde för en teori varför folk är så rabiat lata eller rent av handlingsförlamade. Jag tar mig friheten att citera hans teori.

” Vi svenskar är ett folkslag som efter århundraden av inavel och backstugesittning numera är totalt inkapabla till någon form av tankearbete. Det är sorgligt men sant. För att spä på dissningen och fördomarna skall jag berätta nåt riktigt hemskt: det är ju de lindrigt begåvade individerna som träffar liknande av motsatt kön vid tidig ålder. Eftersom de inte kan läsa eller skriva eller på något sätt få tiden att utan att knulla är detta det enda de ägnar sig åt. Resultatet av detta blir barn redan vid unga år. Om tankeleken är att backstugesittarna skaffar barn vid i snitt 20-års ålder och normalbegåvad i snitt vid 30 - har vi resultatet att det efter 60 år finns en generation backstugesittare mer än vad finns normala människor. Kontentan är alltså: idioterna blir fler å fler procentuellt sett. Inte konstigt att man krökar!”

Här på forumet ser man vissa spår av detta. Jag vet inte hur många inlägg som handlat om, vad kostar ett säsongskort i ValD, vart kan man hitta pris på Rossignol Bandit XXX, hur mycket snö är det i Skitonix, vad tycker Ni om denna skida, hur får man tag på ett VIP-kort till dippan. Listan kan göras lång. Har Ni slöfockar ens försökt att exempelvis söka på Internet eller maila en sportbutik. 99 % av dessa frågor besvaras på 5 sekunder genom en snabb sökning på tex goggle. http://www.google.com Har Ni ens märkt att det finns en väldigt bra utrustning del på freeride http://www.freeride.nu/utrustning/ där nästan all utrustning testats och bedömts, allt ifrån pistmaskiner till skidfodral. Om nu Ni inte hittar några svar på era frågor är det helt legitimt att fråga oss andra men försök själv innan ni frågar. Jag kommer säkert att skaffa mig lite fler ovänner i och med detta inlägg men nu har jag lättat mitt hjärta.

MvH eder Leder.

Word!!
Mitt i prick! Hur många ggr har man inte sett folk fråga om samma skida (eller nåt annat) som redan besvarats ett par dagar tidigare.
Det är rent tragiskt att dom inte kan avvara lite mer tid från knullandet och inavelproducerandet och prova söka själva på nätet om skidan (eller nåt annat) som dom funderar att köpa.
Jag hoppas att du, Leder, får några otrevliga och ondskefulla svar nu på detta inlägg så vi kan sålla ut dessa personer som identifierar sig med backstugesittandet och kanske tillochmed banlysa dem från denna sajt.

Hare gott/BB

FUCKIN" A BUBBA!
100%
bara å hålla med!
är så jvla matt på alla dumheter så man nästan tappa sugen
finns ju inga gränser
dippankort
viktigt viktigt
vallning
*öhhhh*

Hej BO!
Många rätt men ett S T O R T fel. Vip-kort på Dippan följetongen går väl snart att trycka i bokform. Sedan får Tisse fullt upp med autografskrivande på nästa bokmässa. Den storyn har förgyllt många grådaskiga dagar. Eventuellt bräcker han även Astrid Lindgren och får komma på kalas i Stadshuset den 10 december. Sen köper han hela Diplomat för pengarna och döper om det till Tissan. Kan se det framför mig... (Måste gå och snacka med Ulrik i stora vita luren).

Förresten, är det nån som vet vad klockan är? För jag hittar inte Fröken Ur"s hemsida...

"Fan vad dyrt Hubba-Bubba har blivit"

Måste delge läsarna min beundran för mkt tänkvärda och träffsäkra teorier om befolkningsförändringen. Makarna mYRDALS alster, "kris i befolkningsfrågan", faller totalt platt vid en jämförelse. Frågar man mig borde en hel hoper utmärkelser, inklusive doktorstitel, utdelas för den vetenskapliga analysen och slutsatsen.

Man kan ju inte annat än inse att tvångssteriliseringarna var alldeles för få när det begav sig och att de upphörde helt felaktigt. Det enda hopp som troligen står att finna är i Darwins teorier om naturligt urval. Bjud individerna i fråga på en resa till ngt puderparadis, mkt lavinfarligt sådant, så sköter nog moder natur om att den svenska en gång så framstående befolkningen åter kan få ett avelsvärde högre än råttorna i vår, en gång så högststående, kungliga hufvudstad.

PS: jag kan åta mig att utföra tvångssteriliseringar i min klinik.

Chatuwang Leder!

Dito, dito och åter dito!

Känns som ämnet kommer förbli aktuellt!

/ Hawk

JCM! Hur du gör? Du gör som alla andra vuxna, "torrabakomöronenmän", över 30. Du går hem, ber om lov och tillbringar sen kvällen i soffan! För tänk på: Om du väl går ut på lokal så är det BARA för å ragga småflickor, och det är BARA patetiskt. Det finns ingen som helst anledning för en sådan som dig att gå ut på lokal! Nej, fram för övre åldersgräns på krogen!

Övre åldersgräns på krogen?
Har du sugit på pappas avgasrör nu igen?
Vidlyftigt nattliv med omåttligt drickande och multipla fruktsamma sexuella relationer är det enda sätt vi någonsin kan få rätsida på tidigare nämnd snedvridning av befolkningsfördelningen.
Som JCM så insiktsfullt nämnt här tidigare har vi medlemmar av kultureliten och spjutspetsintelligentian en hel del mark att ta igen.

Ni kan somna om nu. Det är inte "backstugesittarna" som förstör ett forum, det är översittartyperna som gör det. Och ett forum ska vara levande, ingen ska behöva ursäkta sig för att ställa en fråga som redan ställts av någon annan några månader tidigare.

JCM är ritigt klyftig.Jag dyrkar dej nästan...Jag svarar gärna på frågor som e bra typ "Offpist i Sälen???" men fan inte på va ett knippe morötter kostar på Fd. ICA Esset i Säter...

De ä ju inte direkt intressant

Tillbaka
Topp